По-рано тази седмица от Ферари обявиха, че в колата на Шарл Льоклер ще бъде поставена новата задвижваща система за Гран при на Сочи. Льоклер, който ще стартира от дъното на колоната, признава, че е малко вероятно това да доведе до големи промени. От отбора вече уточниха, че основната цел е да се придобие опит за проекта за 2022, като от следващия сезон влиза в сила замразяването на работата по двигателите.
„Очакваме да бъде малко по-добре. Не очакваме огромни промени, ами такива, които ни водят в правилната посока.“
Макар и не толкова голямо, подобрението е важно за отбора в битката за трето място при конструкторите с Макларън. В момента Ферари изостава с 13.5 точки, след като тима от Уокинг постигна 1-2 на Монца.
Другият пилот на Ферари и бивш на Макларън, Карлос Сайнц, пък сподели, че разбира решението на тима си да даде новия агрегат на Шарл, а не на него. Той каза, че щетите по двигателя на съотборника му от катастрофата в първи завой на Гран при на Унгария, са довели до това Льоклер да има спешна нужда от нови части.
„Доста добре помислихме кога и как да сложим новата задвижваща система. В крайна сметка, погледнахме кой с какви части разполага. Очевидно, по двигателя на Шарл имаше щети, защото някой се удари в него в Унгария. Така че той разполага с по-малко части от мен.“
„Отборът очевидно положи огромни усилия да приготви този двигател и съм доволен, че той (Шарл) ще ги тества първи и ще види как работи. Ще бъде добър експеримент за нас по отношение на следващия сезон.“
Сайнц каза още, че той също ще сложи новия двигател преди края на сезона. Той обаче ще изчака подходящата писта и обстоятелства, за да го направи.
Our Thursday in 📸#essereFerrari 🔴 #RussianGP pic.twitter.com/xmeLOOFpaU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 23, 2021
Ша