Рос Браун предупреди, че радикални промени в инженерната и техническа структура на Мерцедес във Формула 1 могат да костват скъпо на тима. От завръщането си в спорта досега екипът направи доста размествания в състава си, като последните станаха факт в края на 2012 и началото на 2013 г. – с назначаването на Ники Лауда за председател на борда на отбора в Гран при и на Тото Волф за моторспорт директор на щутгартския концерн.
Само за две години обаче в Бракли последователно бяха привлечени Боб Бел, Алдо Коста и Джеф Уилис. Последваха подобрения в аеродинамичния тунел и преструктуриране на инженерния отдел през 2012-та. Очаква се бившият технически директор на Макларън Пади Лоу също да се присъедини към екипа, но все още не е ясно в каква точно роля. Преди идването му в падока се разпространяват слухове за това, че всъщност Браун може да си тръгне, след като Ник Фрай вече бе освободен от поста главен изпълнителен директор.
– Формула 1 е преди всичко огромно организиране на инженери като структура, след това идват спортът, пилотите, отборът. Винаги трябва да се опитваш да подобряваш и двата основни аспекта, при това без да причиняваш вреди, които е твърде лесно да нанесеш. Еволюцията е нещо крайно деликатно – обясни англичанинът пред Спортинг Лайф. – Трябва да си сигурен какво ще постигнеш, когато правиш големи промени. От инженерна перспектива знаем какво сторихме преди 12 месеца и сега то ни се отплаща. В онзи момент промените бяха болезнени и бяха част от причината, поради която втората половина на сезона ни бе толкова лоша. Сега разполагаме с група много мотивирани хора и нещата започват да се подреждат така, както искаме. При подобен тип работа резултатът е, че в крайна сметка правиш прогрес. От спортна гледна точка пък имаме двама страхотни пилоти, както и специалисти, с които съм се трудил дълго време. Знам как работят, те познават мен. Винаги може да търсиш какво да добавиш, за да подобриш нещата, но не бива да съсипваш вече постигнатото – допълни Браун.
Мерцедес имат два полпозишъна и два подиума от първите четири старта за сезон 2013 г., но темпото и представянето в състезанията все още не е на достатъчно добро ниво. Рос Браун призна, че е необходимо да направят кола, която да е достатъчно бърза в над 50 тура.
– Това е предизвикателството. Чудесно е, че взехме първите позиции на последните два старта, но това, което наистина има значение, е самата надпреварата. А ние все още не сме на достатъчно добро ниво в това отношение. Работим по това – каза още той.