Люис Хамилтън заяви, че е бил 100% открит към стюардите когато не извикан да обясни пресичането си на линията, която разделя входа на бокса и пистата по време на Гран при на Германия. Пилотът на Мерцедес получи само порицание за маневрата си и запази победата в надпреварата.
Стюардите постановиха, че той е нарушил правилата, но заради това, че пресичането е станало след объркване в дискусията с тима дали да влезе или не, както и заради това, че маневрата му не е довела до опасност за други пилоти и е станала в период зад кола за сигурност, санкцията бе минимална.
„Беше най-емоционалният ми ден с възходи и спадове, каза Люис след като разбра решението на стюардите. – Никой не би искал да се вижда със стюардите. Те имат най-трудната работа, защото всеки сценарий е различен. Питаха ме да обясня какво се е случило и аз бях 100% открит с тях. Уважавам правилата и работата, която стюардите трябва да вършат. Обясних нещата такива каквито са. И те видяха и разбраха колко объркваща беше ситуацията.
Това беше най-конфузната секунда и половина за мен. Мислех, че ще остана на пистата, като бях доволен от гумите. После от бокса казаха да влизам и видях, че и Валтери влиза. И тогава си помислих дали в отбора са сигурни, че трябва да спра в пита. И в момента, в който тръгнах да влизам, ми казаха: недей, остани. Просто намалих и минах през тревата и се върнах на пистата по възможно най-безопасния начин.“
Състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг пък обясни, че обявлението за разследване на Хамилтън и Мерцедес е дошло цял 1 час и половина след финала, тъй като във ФИА са искали да са сигурни, че имат основателна причина за това. А моментът се е случил в края на състезанието, и на стюардите им е трябвало повече време да разгледат внимателно ситуацията.
Уайтинг заяви още, че от Ферари не са отправили протест срещу маневрата на Люис. Относно напомнянето, че за пресичане на въпросната линия през 2016 г. в Баку Кими Райконен е получил наказание от 5 сек, Чарли обясни, че обстоятелствата сега са различни и ситуациите не могат да бъдат сравнявани.
Вижте тук видео от ситуацията с Хамилтън и комуникацията с отбора по радиото