Дженсън Бътън изостана спрямо съотборника си, Рубенс Барикело, тази година, като според шефа на Хонда, Рос Браун, това се дължи на липсата на развитие.
Британският пилот бе по-слаб в квалификациите спрямо бразилеца в пет от шестте последни кръга. Освен това Барикело спечели 11 от 14-те точки на японците за 2008 година.
Хонда имаха доста труден сезон, като решиха да се префокусират към 2009 година прекалено рано. Така според Браун липсата на развитие е попречила на Бътън, но е помогнала на Барикело да бъде по-силният пилот. Според Браун обаче двамата пилоти са близко свързани.
„Мисля, че те са доста близки в представянето си, като имаха своите силни и слаби моменти през цялата година” – казва Браун. „Затова и не знам на какво се дължи всичко това. Дженсън не можа да намери добър баланс с колата, докато Рубенс успя малко повече да опознае болида.”
„И докато наистина не сме свършили много работа по колата, то като че ли тя малко се отдалечи от единия пилот и се доближи до другия…”
„Тъй като спирачната система на колата ще бъде тази, която ще ползваме и догодина, то това бе сфера, която можехме да подобрим и ние действително подобрихме стабилността при спиране. И това бе област, в която Рубенс бе чувствителен, но не и Дженсън – поради различния начин, по който подхождат към завоите.”
„Затова и можете да видите области, в които сме развили колата и които са били повече от полза на Рубенс, но фактът, че не сме имали интензивна програма за развой, може и да е попречил на Дженсън, тъй като не направихме много по нещата, от които се нуждае.”
„Те са двама много добри пилоти, като и двамата накараха колата да работи за тях. Не се съмнявам, че те са много близки в представянето си.”