Начало Други Льоб атакува Пайкс Пийк от полпозишън в категорията си

Льоб атакува Пайкс Пийк от полпозишън в категорията си

37
0
Себастиен Льоб

20 километра със 156 завоя и изкачване до 4300 метра надморска височина – това е предизвикателството, което деветкратният световен рали шампион Себастиен Льоб ще атакува утре.

Френският пилот спечели безапелационно квалификацията в своя клас (за автомобили без ограничения). Той бе най-бърз и в двата манша сред 11-те коли в категорията. След това всички в категорията трябваше да вземат решение кое време предпочитат за старт и посочиха, че желанието им е да тръгнат към върха след моторите. Двуколесните – 83 на брой – потеглят в 8 часа сутринта. Според първоначалните изчисления това означава, че екипите в категорията без ограничения ще започнат своето състезание около 9:30, при това ако няма никакви забавяния и всичко протече без проблеми.

Желанието на Льоб да стартира възможно най-рано бе продиктувано в известна степен и от метеорологичната прогноза. Според нея има шанс утре следобед в планината в Колорадо да вали.

Още на тренировките видяхме, че колкото по-рано тръгнеш, толкова е по-добре – обясни французинът. – Затова е съм щастлив, че стартирам пръв. Смятам, че подготвихме всичко. Сега зависи само от мен и от екипа на Пежо Спорт да се представим така, че да постигнем поставената цел.

Спомената цел никак не е скромна: победа и подобрение на рекорда от 9:46.164 минути за цялото изкачване. Точно преди 25 години Пежо за последно подобри най-бързото постижение на Пайкс Пийк с Ари Ватанен зад волана (през 1988 г.). Времето на Ватанен остана най-добро чак до 1994 г.

Льоб вложи всичко от себе си в работата с Пежо Спорт и зад волана на Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк. Тимът потвърди, че след последните тренировки в петък са били решени окончателните настройки на колата, както и кои гуми ще бъдат използвани за изкачването.

Програмата на целия екип бе особено натоварена през последната седмица. Алармата на Льоб например го събуждаше всеки ден в 3:15 часа сутринта, за да може в 4 да е в сервиза.

Наистина не харесвам ранното ставане – че кой го обича. Но това е доста екстремно като режим – призна пилотът. – Това конкретно състезание не е като другите: няма загряваща обиколка, не е рали с връзки между отсечките. Просто сядаш в колата и бягаш! Моментално тръгваш на пълна газ!

208 Т16 Пайкс Пийк е уникален автомобил – 875 к.с. при 875 кг. Льоб и целият му екип се постараха да го направят максимално удобен за управление.

За кола като тази не можеш никога да кажеш, че се кара лесно, но точно това прави всичко толкова вълнуващо. В крайна сметка открихме някои наистина полезни неща. Преди не съм имал шанс да изкача цяла планина – само отделни части. Затова в последните тренировъчни сесии изминахме цялата дистанция от старта до финала и това ни даде наистина добра идея какво ни предстои – добави състезателят.

Работата по реглажите бе истинско предизвикателство не само заради уникалността на колата, но и поради характеристиките на трасето. В началото то е бързо и плавно, но последните два километра са неравни, има и коловози, така че бе необходим компромис за отделните секции.

Най-важното нещо е, че всичко е достатъчно издръжливо, както и че всъщност не променихме кой знае колко настройките на автомобила – заяви шефът на проекта Жан-Кристоф Палие. – Това показва, че имахме добра база за работа от самото начало. Обратната информация от Себастиен бе отлична, като той ни даде и няколко идеи кое къде можем да подобрим допълнително.