20 километра със 156 завоя и изкачване до 4300 метра надморска височина – това е предизвикателството, което деветкратният световен рали шампион Себастиен Льоб ще атакува утре.
Френският пилот спечели безапелационно квалификацията в своя клас (за автомобили без ограничения). Той бе най-бърз и в двата манша сред 11-те коли в категорията. След това всички в категорията трябваше да вземат решение кое време предпочитат за старт и посочиха, че желанието им е да тръгнат към върха след моторите. Двуколесните – 83 на брой – потеглят в 8 часа сутринта. Според първоначалните изчисления това означава, че екипите в категорията без ограничения ще започнат своето състезание около 9:30, при това ако няма никакви забавяния и всичко протече без проблеми.
Желанието на Льоб да стартира възможно най-рано бе продиктувано в известна степен и от метеорологичната прогноза. Според нея има шанс утре следобед в планината в Колорадо да вали.
– Още на тренировките видяхме, че колкото по-рано тръгнеш, толкова е по-добре – обясни французинът. – Затова е съм щастлив, че стартирам пръв. Смятам, че подготвихме всичко. Сега зависи само от мен и от екипа на Пежо Спорт да се представим така, че да постигнем поставената цел.
Спомената цел никак не е скромна: победа и подобрение на рекорда от 9:46.164 минути за цялото изкачване. Точно преди 25 години Пежо за последно подобри най-бързото постижение на Пайкс Пийк с Ари Ватанен зад волана (през 1988 г.). Времето на Ватанен остана най-добро чак до 1994 г.
Льоб вложи всичко от себе си в работата с Пежо Спорт и зад волана на Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк. Тимът потвърди, че след последните тренировки в петък са били решени окончателните настройки на колата, както и кои гуми ще бъдат използвани за изкачването.
Програмата на целия екип бе особено натоварена през последната седмица. Алармата на Льоб например го събуждаше всеки ден в 3:15 часа сутринта, за да може в 4 да е в сервиза.
– Наистина не харесвам ранното ставане – че кой го обича. Но това е доста екстремно като режим – призна пилотът. – Това конкретно състезание не е като другите: няма загряваща обиколка, не е рали с връзки между отсечките. Просто сядаш в колата и бягаш! Моментално тръгваш на пълна газ!
208 Т16 Пайкс Пийк е уникален автомобил – 875 к.с. при 875 кг. Льоб и целият му екип се постараха да го направят максимално удобен за управление.
– За кола като тази не можеш никога да кажеш, че се кара лесно, но точно това прави всичко толкова вълнуващо. В крайна сметка открихме някои наистина полезни неща. Преди не съм имал шанс да изкача цяла планина – само отделни части. Затова в последните тренировъчни сесии изминахме цялата дистанция от старта до финала и това ни даде наистина добра идея какво ни предстои – добави състезателят.
Работата по реглажите бе истинско предизвикателство не само заради уникалността на колата, но и поради характеристиките на трасето. В началото то е бързо и плавно, но последните два километра са неравни, има и коловози, така че бе необходим компромис за отделните секции.
– Най-важното нещо е, че всичко е достатъчно издръжливо, както и че всъщност не променихме кой знае колко настройките на автомобила – заяви шефът на проекта Жан-Кристоф Палие. – Това показва, че имахме добра база за работа от самото начало. Обратната информация от Себастиен бе отлична, като той ни даде и няколко идеи кое къде можем да подобрим допълнително.