Начало WRC News Льоб на 9,9 сек пред Ожие в рали Монте Карло, Форд Пума...

Льоб на 9,9 сек пред Ожие в рали Монте Карло, Форд Пума Rally1 с 5 победи в 6 отсечки

2459
0
Себастиен Льоб
Себастиен Льоб; снимка: М-Спорт Форд

Себастиен Льоб направи страхотен старт на сезон 2022 за екипа на М-Спорт Форд, спечелвайки 4 от шестте петъчни отсечки в рали Монте Карло, първи кръг от световния шампионат за сезон 2022. Деветкратният носител на WRC короната се състезава тази година с ограничена програма за екипа на Малкълм Уилсън. Неговото вихрено представяне бе перфектно допълнено от успеха на Гас Грийнсмит в седмата състезателна дистанция от надпреварата. Това бе първи успех в WRC отсечка за 25-годишния британец и общо пети за Форд Пума Rally1 в състезателния дебют на колата. Последната отсечка за деня спечели Себастиен Ожие.

В М-Спорт определено бяха доволни от представянето на екипажите си в ралито. Лично Уилсън следеше отсечките редом с шефа на тима Ричард Милнър и не криеше ентусиазма и радостта си от постиженията на Льоб. Самият Себастиен реагира с благодарност към отбора за автомобила, който му е дал.

„Мога само да кажа много благодаря за колата. Страхотна е! Наистина изумителен автомобил. Прекрасно е да го карам. Голямо удоволствие!“, сподели Льоб

Крейг Брийн също каза, че колата е невероятна, макар да е по-назад в подреждането – седми, на близо минута от Льоб.

Ожие коментира, че е бил по-предпазлив през първата половина на деня

В отсечките до обяд имаше някои заледени участъци, някои пилоти се въртяха, а Адриен Фурмо претърпя много сериозна катастрофа.

„Сутринта карах малко повече на сигурно, но следобед наистина натиснах. В момента не мога да вървя по-бързо. Липсва ни малко стабилност и сцепление, но мисля, че можем да сме доволни от етапа“, обясни Ожие.

Трети, на 22 секунди зад Льоб, е съекипникът на Ожие в Тойота Елфин Еванс. По-нататък в подреждането са Тиери Нювил (Хюндай, +47,8 сек), От Танак (Хюндай, +56,7 сек), Брийн (М-Спорт Форд, +59,2 сек). Грийнсмит е седми, изоставайки с над минута. Зад него е Такамото Кацута, а топ 10 допълват Кале Рованпера (и двамата с Тойота) и Оливър Солберг (Хюндай).

Катастрофата на Фурмо бе много сериозна. Тя се случи още в първата петъчна отсечка

Френският пилот на М-Спорт Форд спря твърде късно за ляв завой, закачи ската от дясната си страна и излетя във въздуха. След няколко премятания автомобилът се стовари в дъното на дере. За щастие Фурмо и навигаторът му Александър Кориа са невредими. Колата обаче бе твърде повредена и те не мога да продължат участието си в надпреварата.


„Това определено не бе желаното развитие след цяла година подготовка, по време на която Адриен участва от самото начало“, заяви Милнър. „Не е необходимо да му обяснявам как се чувстваме след станалото. Той трябва да разбере, че понякога е необходим умерен подход, а не да минеш с възможно най-висока скорост отнякъде, когато нямаш особено голям опит. Необходими са ни резултати.

Самият Фурмо се извини на отбора си и заяви, че няма да си тръгва, а ще остане на ралито, за да работи с тима и да се подготвя за следващото състезание.