Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Би било нечестно да се твърди, че Макс е спечелил всичко...

Льоклер: Би било нечестно да се твърди, че Макс е спечелил всичко лесно

2244
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер
Макс Верстапен и Шарл Льоклер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Би било нечестно да се твърди, че Макс Верстапен е спечелил лесно всичко през сезон 2023 във Формула 1, заяви Шарл Льоклер. Пилотът на Ферари разказа също така, че е обсъждал през сезон Ред Бул RB19 с Люис Хамилтън.

„Говорих с Люис след Мексико и той ми каза, че може точно да види къде колата на Макс е по-добра. Може да е така при него, но аз трябва да призная, че не съм в състояние да разпозная детайлите. Говорим за разлики в рамките на милиметри отстояние от асфалта или движение на окачването. Предпочитам да разгледам записите от онборд камерите. От каската на пилота се вижда какво прави и какво не болидът на пистата“, разказа Льоклер.

„Би било нечестно обаче да се твърди, че Макс е спечелил всичко лесно. Разбира се, той е в много удобна позиция сега, но трябваше да вложи много усилия, за да стигне дотук. И самият екип на Ред Бул е свършил чудесна работа, за да е в настоящата си позиция. Уважавам това. Сега ние трябва да се справим толкова добре, за да ги настигнем“, каза още Льоклер

В Италия се твърди, че монегаскът е подписал нов, петгодишен договор с Ферари с клауза, позволяваща му да си тръгне предсрочно, ако до три сезона Скудерията не му даде кола, с която да се бори за титлата. Това обаче остава непотвърдена и до момента информация. Цялата кариера на Льоклер в Гран при досега е свързана с Ферари. Той самият винаги е казвал, че мечтата му е да спечели короната във Формула 1 с червения екип. Досега това не му се удаде, включително през изминалия сезон 2023.

„Допълнителното сцепление от нови гуми в квалификацията компенсираше слабостите на болида (през изминалата състезателна година)“, посочи Льоклер.

„В момента, в който гумите загубят оптимално сцепление и поостареят плюс много гориво на борда, проблемите се връщаха. При каране в трафик, усилване на вятъра, промяна в температурите слабостите бяха още по-видими. И автомобилът ставаше още по-труден за управление. Новите гуми просто маскираха грижите, които като цяло ни бавеха. При Ред Бул нямаше такъв момент. Границата бе много тънка. Вземете Мексико например: бяхме много бързи с медиума, но в момента, в който сложихме хард, нищо вече не работеше като хората“, допълни Льоклер.