Шарл Льоклер стана първият пилот на Ферари, качил се на подиума на пистата Имола от 2006 г. насам. Преди почти две десетилетия Михаел Шумахер спечели квалификацията и състезанието на трасето „Енцо и Дино Ферари“. Монегаскът финишира трети в Гран при на Емилия Романя, а съотборникът му Карлос Сайнц бе пети.
The first Ferrari driver to finish on the podium in Imola since Michael Schumacher in 2006…
Bravo, Charles 👏 pic.twitter.com/0N2OnxOdDv
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
„Поне е подиум. Разбира се, най-щастлив съм, когато печеля, а днес не ни се получи съвсем“, коментира Льоклер след финала
„Бяхме много бързи в началото на стинта с хард. Започнах да натискам в опит да притисна някак Ландо [Норис], но по-късно Макларън-ите бяха невероятно бързи. Като цяло мисля, че състезателното ни темпо днес бе доста силно. Вчера в квалификацията ни липсваше малко скорост. Като прегледахме данните установихме, че основно сме губили на правата. В останалата част от обиколката сме си били бързи. Така че нещата изглеждат добре за по-нататък през сезона“, продължи Льоклер.
„Според мен състезателното ни темпо е много, много силно. Днес съм по-оптимистично настроен, отколкото вчера след квалификацията.“
„Причината за това е, че видях данните и ги анализирахме. Вчера мислех, че губим време в поредицата от втори до четвърти завои. Това щеше да означава, че пак имаме проблем с гумите. Оказа се, че не е така. Всичко загубено бе на правите. Макларън и Ред Бул правят нещо странно с енергията, с двигателя. Трябва да видим за какво става дума, но не е нещо невъзможно за промяна. След като оправим това мисля, че ще имаме реален шанс да се върнем на най-високото стъпало на почетната стълбичка“, каза още Льоклер.
Монегаскът поздрави множеството тифози, които нахлуха на пистата малко след финала, на италиански, а те скандираха: „Оле, оле, оле, Льоклер, Льоклер!“, още докато Ландо Норис даваше първите си коментари след карирания флаг.
View this post on Instagram