Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен удържа победата на Имола

Верстапен удържа победата на Имола

3090
0
Макс Верстапен, Ландо Норис
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели и Гран при на Емилия Романя, но победата му не бе така комфортна като предишни негови успехи. Ландо Норис настигна пилота на Ред Бул и бе на под секунда зад него в последната обиколка на състезанието, но не можа да го доближи достатъчно, за да опита да го изпревари. Трети финишира Шарл Льоклер с Ферари.

Температурата на пистата преди старта на пистата Имола бе 44 градуса, тази на въздуха – 25 градуса. Прогнозите от по-рано през седмицата за дъжд не се оправдаха. Времето през целия уикенд остана чудесно и слънчево. На грида почти всички бяха с медиум. Серхио Перес, Гуаню Жу и Логан Сарджънт бяха сложили хард, а Пиер Гасли – софт. Фернандо Алонсо, който потегли от питлейна, също бе със софт.

Макс Верстапен поведе на старта. Ландо Норис опита да го атакува, но остана втори. Шарл Льоклер и Карлос Сайнц запазиха третото и четвъртото място

Оскар Пиастри също остана на позицията, от която стартира – пети. Следваха Джордж Ръсел, Люис Хамилтън (който бе напреднал с едно място), Нико Хюлкенберг (напред с две позиции), Юки Цунода, Перес (взел една позиция). В началото на третата от 63 обиколки авансът на Верстапен бе малко над секунда.

Във втория тур Естебан Окон се обади по радиото, че е имал контакт с друг пилот. Сбута се с Ланс Строл, за когото Гран при на Емилия Романя бе 150-ти старт в кариерата му. Верстапен избяга на почти секунда и половина.

„Макларън-ът е бърз“, обади се Сайнц по радиото.

Испанският пилот на Ферари бе на по-малко от половин секунда пред Пиастри. Времената на Льоклер пък бяха с десета-две по-слаби от тези на Верстапен и Норис. В 10-ата обиколка Албон се обади по радиото, че една от гумите му не е поставена правилно при спиране в бокса и се наложи да се върне в пита.

Пилотите на Виза РБ Даниел Рикиардо и Цунода минаха през бокса в 12-13-та обиколка. Същото стори и Алонсо, чийто предни спирачки се подпалиха при излизането му. Начело Верстапен се бе откъснал на почти 4 секунди. Норис бе на 1,7 сек пред Льоклер. Сайнц вървеше на над 3 секунди от съотборника си, а Пиастри бе все така залепен за испанеца. Хюлкенберг също мина през пита – в 14-ата обиколка. Всички ранни боксове бяха с избор на хард.

Перес изхвърча от пистата в 18-ата обиколка и премина през чакъла в зоната за сигурност

Той бе стигнал до осма позиция – зад пилотите на Мерцедес. В 20-ия тур авансът на Верстапен бе малко над 6 секунди.

Ръсел спря в бокса в 22-ия тур. Сложи твърди гуми и се върна десети в колоната. Норис стори същото, той също взе хард. Британският пилот на Макларън бе зад Перес при връщането си на пистата (седми). Пиастри направи пит в 24-ата обиколка и сложи твърди гуми, докато съотборникът му изпревари Перес. Верстапен пък бе предупреден от рейс контрола за спазване лимитите на трасето.

В 25-ата обиколка Верстапен мина през пита и сложи хард. На първите три места в този момент бяха Льоклер, Сайнц и Хамилтън – без боксове. Шарл бе следващият в пита, излезе зад Перес и бързо го изпревари. Хамилтън излетя на Акуа Минерали, но успя да продължи. Сайнц направи пит в 28-ия тур, същото стори и Хамилтън. От Макларън казаха на Пиастри, че износването при всички е по-голямо от очакваното.

Норис попита защо е по-бавен от пилотите зад него. От Макларън му отговориха, че другите използват повече гумите си

Пилотът настоя, че няма темпо. Той бе на 6,4 сек зад Верстапен, който уверено водеше. Льоклер бе трети пред Пиастри, Сайнц, Ръсел. Перес бе седми, все още без бокс в 36-ата обиколка. Мексиканският пилот на Ред Бул загуби позиция и от Хамилтън и бе извикан в бокса. Той направи пита си в 38-ия тур, сложи медиум и се върна десети в колоната.

Перес бързо взе две места, докато Льоклер доближи Норис. От Ферари казаха на Шарл, че е най-бързият пилот на пистата. Ландо пък отбеляза, че съперникът му е много бърз. Монегаскът сбърка на шикана и мина напряко, разликата скочи на над 2 секунди. Точно преди това рейс инженерът му го предупреди, че борбата ще е до финала и трябва да пази гумите си.

В 52-ата обиколка на Верстапен му казаха къде губи време спрямо Норис. Той отговори, че гумите му не работят. Разликата бе паднала на 4,5 секунди и продължаваше да намалява. Ръсел сложи медиум в 53-ия тур. В 54-ия тур Верстапен бе предупреден, че разликата е под 4 секунди, но трябва да спазва и границите на трасето. В следващата обиколка Норис вече бе на 3,1 сек. Албон прибра болида си в бокса, където отпадна.

В челото разликата между Верстапен и Норис падна на 2,3 сек. Макс недоволстваше, че е в трафик, когато попадна на Даниел Рикиардо. След като и той, и Норис преодоляха трафика британецът бе на под 2 секунди от пилота на Ред Бул. В 58-ата от 63 обиколки Ландо вече бе на 1,5 сек от нидерландеца.

От 60-ата обиколка разликата се стабилизира на около секунда и половина. На моменти се качваше с няколко десети, в други падаше до 1,3 сек.

„Батерията е почти празна“, обади се Верстапен по радиото

Разликата бе 1,1 сек в предпоследната обиколка. В последната падна под секунда. Верстапен удържа първото място и взе необичайно трудна победа пред Норис и Льоклер.