Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Досега изобщо не знаехме как ще реагира колата при смяната на...

Льоклер: Досега изобщо не знаехме как ще реагира колата при смяната на гуми и условия

2539
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер не може да придобие увереност зад волана на Ферари SF-23 заради непостоянството в поведението на колата, сподели самият пилот. Състезателят на Скудерията обясни, че то се променя и от завой до завой, както и в самите криви. Льоклер призна, че се надява на прогрес на пистата Имола, където в края на тази седмица ще се проведе шести кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2023 г.

„Липсва ни постоянство в поведението на колата. Дори от завой до завой. Понякога в една и съща крива има огромна нестабилност на задната част и веднага след това се дестабилизира предницата. На всичкото отгоре и вятърът влияе сериозно“, коментира Льоклер

„Според мен поведението на колата е приблизително едно и също във всички състезания от началото на сезона досега. Изобщо не знаем как ще върви, когато преминаваме от една смес към друга. Не сме наясно дали ще реагира добре, дали гумите ще са в точния работен прозорец. Един пилот много трудно може да придобие увереност в колата и да адаптира свое управление. Взимаш друг тип гуми и изведнъж се оказва, че болидът ти е с коренно различно поведение“, продължи Льоклер.

„Понякога имаме чувството, че сме направили крачка напред. Излизаме на трасето в определени условия – в някоя надпревари беше по-топло, отколкото в други – и сме тотално извън работния прозорец на гумите. Трябва да работим върху това. Условията за следващата надпревара ще са съвсем други, времето ще е различно. Ще имаме някои нови компоненти за колата и се надявам те да ни помогнат да вървим в правилната посока. Работим по постигане на постоянство в поведението на колата и се надявам там (на Имола – б.р.) да видим прогрес.“

„Понастоящем нещата са доста по-различни в сравнение с миналата година. Мисля, че от Ред Бул са намерили нещо по отношение на състезателното темпо. Астън Мартин има много различен автомобил в сравнение с това, с което разполагаше през миналата година. От Мерцедес са направили малка крачка напред, но те и през миналия сезон вървяха по-силно в надпреварите, отколкото в квалификациите. Просто ние още имаме огромни проблеми в състезанията“, каза още Льоклер.

Ставащото с Льоклер и в частност инцидентите му бяха широко коментирани след уикенда в Маями. Там монегаскът претърпя две катастрофи в два последователни дни.

„Не е приемливо и това определено е слабост на Льоклер“, заяви бившият F1 пилот и настоящ телевизионен коментатор Дейвид Култард

„Той е невероятно бърз, извлича много от колата, но допуска твърде много грешки, водещи до прекалено големи щети. Шарл е наясно, отборът също и те го приемат, защото какво друго биха могли да сторят? Няма да го уволнят – той им е най-силният коз, когато е необходимо да се извлече всичко възможно от болида.“

„Според мен му трябва веднъж да спечели първенството и така ще стане наистина завършен пилот. Понастоящем това му липсва. Затова е леко отчаян и кара над собствените си възможности“, допълни Култард.