Шарл Льоклер финишира пети в днешната Гран при на Сингапур. Пилотът на Ферари потегли девети и успя да спечели няколко места благодарение на добрата стратегия. Според Льоклер, това е било максимума, имайки предвид стартовата позиция. Същевременно Карлос Сайнц остана седми.
Льоклер беше един от фаворитите в началото на рейс уикенда в Сингапур. Състезателят от Монако финишира на втора позиция след петъчния ден и беше много близо до Ландо Норис. Това накара мнозина да го определят като основен претендент за полпозишъна и победата в неделя.
Вчерашната квалификация се оказа истински кошмар за Льоклер. Пилотът на Ферари имаше проблеми със загряването на гумите и излезе извън пистата. Така той остана девети след финала на сесията и на практика отпадна от борбата за челните места днес
Льоклер направи добър старт и спечели няколко места в първите обиколки. После той попадна в DRS влакче, образувано от Нико Хюлкенберг. Льоклер така и не успя да се справи с Алонсо и беше заклещен в продължение на голям брой обиколки.
Пилотът на Ферари заложи на по-дълъг първи стинт в опит да се справи с някои от болидите пред него. Затова спирането му в бокса беше изтеглено чак до обиколка №36. След него Льоклер се върна точно зад Алонсо и пред Хюлкенберг. За щастие, състезателят на Ферари бързо се справи с испанеца и показа отлично темпо с твърдите гуми.
В следващите турове Льоклер стопи изоставането си от Люис Хамилтън, който се бореше с гумите. Пилотът на Ферари успя да изпревари бъдещия си съотборник и започна да се доближава до Ръсел. До финала Льоклер направи няколко неуспешни атаки срещу британеца и в крайна сметка остана пети при развяването на карирания флаг.
„Използвахме максимално потенциала си“, сподели Льоклер. „Изпълнението на състезанието беше наистина добро. Първият стинт беше малко изнервящ и дълъг за мен и изискваше много търпение, за да остана стабилен зад по-бавните автомобили отпред. Във втория стинт нещата изглеждаха по-добре и имахме наистина добро темпо при чист въздух“, обясни пилотът на Ферари.
„Натисках доста и към края на състезанието. Когато дойде време да изпреварвам Джордж (Ръсел), задните ми гуми вече не бяха в най-добро състояние и не успях да спечеля тази позиция. Въпреки това свършихме добра работа. Това като цяло не бе най-удовлетворяващият уикенд за нас. От друга страна можем да се гордеем като отбор, че обърнахме нещата и донесохме това пето място“, завърши Шарл Льоклер.
Съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц потегли десети след вчерашната катастрофа. Испанецът нямаше много добро потегляне и мина през зоната за сигурност около първите два завоя. Това му коства загуба на позиции и го смъкна извън топ 10
Сайнц спря доста рано и сложи твърдите гуми на своя болид. После испанецът имаше добро темпо и успя да напредне. В края той пусна Льоклер пред себе си и нямаше отговор на скоростта на Хамилтън. Така Сайнц остана седми в тази толкова трудна надпревара за него и Скудерията.
„Състезанието беше голямо предизвикателство. Поехме риск, след като влязохме в бокса много рано. Но до края се справихме добре и печелихме няколко позиции“, каза Сайнц.
„Знаех, че темпото ни е стабилно и направих няколко добри изпреварвания на пистата. Днешният ден беше свързан с ограничаване на щетите. Разбира се, напускаме Сингапур с чувство на разочарование.“
„Сега ни предстои да се пренастроим и да се върнем по-силни за последните състезания от сезона. Все още има много точки за спечелване и трябва да се възползваме максимално от това всеки уикенд“, завърши Карлос Сайнц.
A clinical drive by @Charles_Leclerc and @CarlosSainz55 tonight, what a great comeback after a difficult Quali 💪#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/iIWLXBX5lK
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 22, 2024