Шарл Льоклер не влезе в бокса за смяна на гуми при излизането на кола за сигурност в края на Гран при на Великобритания. В последните обиколки на състезанието той бе изпреварен първо от съотборника си Карлос Сайнц. Опита да защити втората позиция, но загуби и срещу Серхио Перес, и срещу Люис Хамилтън. След финала камерите показаха Льоклер да води разговор с шефа на Ферари в F1 Матия Биното. Ръководителят на отбора каза, че нямало достатъчно време, за да вкарат и двамата си пилоти в пита. Затова решили Шарл да продължи.
„Матия искаше да ме разведри. Ще гледаме цялостната картина. Аз имам моята си картина за собственото си състезание, а понякога в колата не виждаш всички обстоятелства. Лично аз смятам, че загубих твърде много време в първия стинт и особено в първата част на втория стинт. Но това е само моето виждане и то може да се промени, когато видя цялостната картина“, заяви Льоклер.
Well done to @Carlossainz55 on realizing a childhood dream, you deserve it mate.
On my side, I’m incredibly disappointed. Damaged car in lap 1 but we were flying. Great fights on track but I couldn’t do much more having old tyres at the end of the race.— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) July 3, 2022
„Не искам да се съсредоточаваме върху моето разочароващо състезание, а повече върху невероятната победа на Карлос. Първи успех във Формула 1 е нещо невероятно и винаги е изключително специално. Страхотно постижение за отбора, страхотно и за Карлос. Той изграждаше увереността си в последните състезания и днес я демонстрира с пълна сила. Много съм щастлив за него.“
Que le estaría diciendo Binotto a Leclerc?
🤔🤔 pic.twitter.com/wo2kTLsZLn— Fórmula 1 Latinoamerica (@Frmula1Latinoa1) July 3, 2022
Биното пък разясни защо отборът остави Льоклер на пистата. Той отново бе недоволен – този път от Алпин заради това, че не казали на Естебан Окон по-рано да спре
„Мисля, че Окон можеше да спре някъде другаде, защото имаше време за това. Защото Шарл имаше позицията на трасето. Той водеше и щеше да остане лидер в състезанието. Твърде рисковано беше да извикаме и двете коли в пита, затова трябваше да вземем решение. Само нашият тим бе в битката за добри позиции и с двете си коли. Останалите бяха с по един болид, така че решенията им бяха значително по-лесни. Ние видяхме, че няма достатъчна разлика, за да спрат и двамата. Вторият щеше да загуби време при пита и да отиде назад. Гумите на Шарл бяха по-свежи в сравнение с тези на Карлос – може би с 6-7 обиколки. А Карлос щеше да ни защитава в първите няколко завоя, където знаем, че рестартът с хард е по-труден.“
Впоследствие във Ферари се надявали, че меките гуми ще се износят сравнително бързо – за около 3-4 обиколки.
„Софтът обаче не деградира така, както се надявахме“, добави Биното.
Шефът на Ферари коментира също така отказа на Сайнц да остави по-голяма дистанция между себе си и Льоклер. Той бе категоричен, че не само приема действията на пилота, но е и много доволен от поведението му.
„Причината е, че преди това например, когато поискахме да сменим позициите, той го изпълни незабавно и без дискусии. След това не каза, че не иска да даде повече пространство на Шарл. Той каза: „Момчетата зад мен ще са много агресивни и трябва да се защитя от тях.“ Мисля, че Карлос разбра чудесно намеренията.“
That winning feeling 😍
VAMOS CARLOS 🇪🇸 🌶#essereFerrari 🔴 #BritishGP pic.twitter.com/e7tygF3q1b
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 3, 2022