Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: На мястото на Верстапен щях да сторя абсолютно същото на старта

Льоклер: На мястото на Верстапен щях да сторя абсолютно същото на старта

6763
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер
Макс Верстапен и Шарл Льоклер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Шарл Льоклер опита да атакува Макс Верстапен на старта на спринта през уикенда за Гран при на САЩ. Не успя да изпревари пилота на Ред Бул, а след това загуби позиция и от Люис Хамилтън (Мерцедес). Той каза, че няма проблем с твърдата защита от страна на Верстапен и на негово място би постъпил по същия начин.

„Имаше възможност, имаше пролука и опитах. Очевидно е колко трудно бе – след това загубих позиция от Люис, но Мерцедес-ът бе с малко по-добро от нашето състезателно темпо. Очаквахме да са по-силни и те бяха. Затова е необходимо да работим и да разберем какво бихме могли да сторим по-добре в Гран при надпреварата“, каза Льоклер.

„Що се отнася до Макс, то аз щях да сторя абсолютно същото на негово място (на старта). Караме на лимита, но както съм посочвал в миналото – на мен така ми харесва. Така че неговата защита постави мен в трудна позиция, но това е част от състезанията“, коментира още Льоклер

Монегаскът посочи, че Ферари има доста данни за анализ, тъй като раздели стратегиите между пилотите си. Той бе с гуми медиум като всички останали пилоти, докато Карлос Сайнц стартира със софт.

„Не се чувстваш особено уверен, когато си единственият със софт“, призна Сайнц.

„Мислехме, че ще има повече коли с меки гуми. След това Ландо [Норис] и [Серхио] Перес ме изпревариха в средата на дистанцията, Джордж [Ръсел] ме атакуваше. В онзи момент си мислех, че само вървим назад. Успях да върна гумите в работен режим и се защитих, за да удържа Ръсел. В крайна сметка финиширах шести, но в един момент не изглеждаше възможно“, разказа Сайнц.

„Решението да сложим софта бе продиктувано от симулациите ни, които сочеха, че не е лоша гума. В противен случай нямаше да го обмисляме дори. В предишни години софтът бе приличен вариант за състезанието. Този път ситуацията се нуждае от допълнителен анализ. Трябва да преценим дали си струваше риска. Може би не. В крайна сметка меките гуми имаха предимство на старта, по-късно нещата се усложниха. Сега обаче знаем какво е поведението им, можем да го сравним с това на медиума и да използваме данни за Гран при надпреварата“, допълни Сайнц.