Начало Избрани Льоклер начело в първата свободна тренировка в Саудитска Арабия

Льоклер начело в първата свободна тренировка в Саудитска Арабия

3743
0
Гран при на Саудитска Арабия
Гран при на Саудитска Арабия, снимка Алфа Ромео

Шарл Льоклер записа най-бързата обиколка в първата свободна тренировка за Гран при на Саудитска Арабия в F1. Пилотът на Ферари завъртя време за 1:30.772 мин. с гуми софт. Втори финишира Макс Верстапен от екипа на Ред Бул, а трети остана Валтери Ботас с Алфа Ромео.

Времето в Джеда бе приятно и слънчево. Температурата на асфалта бе 28 градуса, а тази на въздуха- 22. Пистата бе прашна и хлъзгава поради силния вятър.

Веднага слез изгасването на червената светлина на светофара в бокса, всички пилоти излязоха на пистата.

Екипът на Мерцедес се движеше с меки гуми. Пилотът на Хаас Кевин Магнусен имаше трудности с управлението на своя болид. Датчанинът се прибра в гаража на своя тим. Междувременно Макс, Верстапен, Валтери Ботас и Пиер Гасли изпуснаха точката за спиране на последния завой и преминаха през зоната за сигурност.

След първите 10 минути Верстапен и Перес бяха на първите две позиции. Пилотите на Ред Бул направиха най-добрите си времена с гуми хард. Състезателите на Ферари, Хаас, Джордж Ръсел и Ботас все още не бяха записали конкурентно време.

Световният шампион ставаше все по-бърз. Световният шампион записа време от 1:30.888 мин. с най-твърдия тип гуми. Само 18 минути след началото на първата тренировка в Джеда бе развят червен флаг. Причината за него бяха отломки на паднал маркер, който бе ударен от Ландо Норис . Сесията бе прекратена, докато маршалите правеха всичко възможно, за да почистят асфалта. Засега лидер продължаваше да е Верстапен, следван от Цунода, Гасли, Перес, Хамилтън, Рикиардо, Норис, Окон, Строл и Албон. Льоклер и Сайнц продължаваха да бъдат в бокса.

След преполовяване на сесията пилотите на Ред Бул и Алфа Таури продължаваха да окупират първите четири места. Постиженията им бяха записани с гуми хард. Единственият състезател без време бе Кевин Магнусен, който имаше хидравличен теч в своя автомобил. В същото време състезателите на Мерцедес бяха с напълно различни задни спойлери от останалите екипи.

Седемкратният световен шампион Люис Хамилтън се оплака от отскачане на автомобила. Състезателите продължаваха да правят грешки по трасето, докато скоростта на вятъра ставаше все по-силна. Шарл Льоклер успя да излезе на второ място, но изоставаше с повече от половин секунда от лидера Макс Верстапен. И двамата бяха с най-твърдата смес на Пирели. Монегаскът бе изместен от Пиер Гасли, който завъртя втория най-бърз тур с гуми софт. В дъното на колоната бе Нико Хюлкенберг. Германецът отново замества Себастиан Фетел.

В последните минути Верстапен бе с най-меките гуми на Пирели. Нидерландецът се оплака по радиото, че има неприятна миризма на изгоряло. От бокса му отговориха, че колата му е наред. Магнусен продължаваше да е без време. Екипът на Хаас обяви, че датският състезател приключва своето участие в сесията.

Останалата част от състезателите също бяха със софт. Температурите на въздуха и асфалта бяха по-високи от очакваното. Техните стойности ще се променят във втората тренировка. Карло Сайнц също се оплака от така нареченото подскачане.

В последните минути Льоклер оглави класирането с обиколка за 1:30.772 мин. Ботас даде трето време. И двамата бяха оборудвани с най-мекия тип гуми на Пирели. Състезателят на Ферари остана най-бърз до финала на сесията, следван от Верстапен и Ботас. Четвърти бе Сайнц, следван от Гасли, Цунода, Перес, Окон, Хамилтън и Алонсо. Извън топ 10 остана Джордж Ръсел и състезателите на Макларън.