Начало Избрани Льоклер най-бърз и във втората тренировка в Джеда

Льоклер най-бърз и във втората тренировка в Джеда

3844
0
Джеда
Джеда, снимка Пирели

Шарл Льоклер бе най-бърз и във втората тренировка в Джеда. Пилотът на Ферари записа най-добрата обиколка за 1:30.074 мин. Втори и трети финишираха Макс Верстапен (Ред Бул) и Карлос Сайнц с другия болид на Ферари. Въпреки това двамата състезатели на Скудерията приключа преждевременно сесията поради удари в предпазните заграждения. 

Температурата на въздиха във втората тренировъчна сесия бе 21 градуса, а тази на асфалта- 24. Влажността в Джеда бе 55 %. Условията бяха много близки с тези, които се очакват по време на квалификацията и състезанието.

В паузата между първите две сесии в района около пистата избухна пожар в един от резервоарите с гориво на Арамко. Петролната компания е един от генералните спонсори на световния шампионат. Непосредствено преди старта на втората петъчна тренировка отборите и пилотите се събраха за среща с главния изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали. Малко след нейния край бе обявено забавянето на старта на сесията с 15 минути. За щастие огънят е бил овладян, което позволи старта на втората свободна тренировка, която е много важна за остатъка от рейс уикенда.

И през втората тренировка нямаше никакво бавене на тимовете, които започнаха работа веднага след отварянето на питлейна в Джеда. Метеорологичните условия се подобряха с всяка изминала минута. Единствено състезателите на Ред Бул останаха в бокса след изгасването на светофара.

След първите 10 минути каране начело бе победителят от първата тренировка Шарл Льоклер с 1:30.216 мин, следван от съотборника си във Ферари Карлос Сайнц (+0.745 сек) и Макс Верстапен с Ред Бул (+1.074 сек). Част от състезателите отново се оплакаха от голямо подскачане, което най-вече личеше при колите на Мерцедес. Сайнц се доближи до Льоклер на около една десета. Кевин Магнусен също правеше бързи обиколки, след като пропусна цялата първа тренировка заради хидравличен теч.

С напредване на сесията Верстапен и Перес атакуваха времето на Льоклер. Мексиканецът даде четвърто време, докато световния шампион изпревари Льоклер с 2 хилядни и поведе в класирането. Всички коли на пистата, с изключение на Алонсо, Хюлкенберг, Шумахер и Албон, бяха със средно твърдия тип гуми на Пирели.

След смяна на гуми пилотите излязоха със софт в опит да запишат най-добри времена. Льоклер се движеше зад автомобил на Алпин, който му попречи да подобри постижението си. Трафикът по улиците на Джеда бе доста тежък. Състезателите на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел едва не се удариха в болиди на Уилямс.

Все пак Льоклер записа най-бързата обиколка с най-меките гуми за 1:30.074. Болидът на Ферари също имаше проблеми с подскачането, но не толкова големи, колкото при Мерцедес. Хамилтън се опака от липса на достатъчно мощност.

Междувременно денят за Магнусен ставаше все по-лош. Пилотът на Хаас получи нов технически проблем в своя автомобил и спря на 14-ти завой и предизвика виртуална кола за сигурност.

След рестартирането на втората свободна тренировка Фернандо Алонсо допусна грешка и едва не се удари в стената. Състезателят на Алпин използва чисто нов двигател в Джеда, след като бе установена повреда в стария му агрегат. Пилотите на Ферари удариха своите автомобили в стената и се прибраха в бокса. Льоклер заяви по радиото, че болидът му е повреден след удар в предпазните заграждения, поради което се движеше много бавно по пистата. Все пак той успя да стигне до бокса на Ферари. Това означаваше край на сесията за него. Maкларън също имаха проблеми със своята кола. Въпреки това за момента Ландо Норис се движеше в топ 10.

Финалните минути на тренировката бяха отделени за по-дълги серии от обиколки. Шарл Льоклер остана начело пред Верстапен и Сайнц. Четвърти се нареди Перес, следван от Хамилтън, Ръсел и Норис. Топ 10 допълниха Окон, Ботас и Цунода. Японският пилот на Алфа Таури спря на пистата в самия финал на днешния ден в Джеда.