Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Натиснах прекалено, изтървах задната част, опитах да коригирам, но нямаше нужното...

Льоклер: Натиснах прекалено, изтървах задната част, опитах да коригирам, но нямаше нужното сцепление, за да завие колата

3327
0
Шарл Льоклер
снимка: Виктор Алекян

Шарл Льоклер катастрофира във втората свободна тренировка в Маями. Неговото Ферари SF-23 излетя от пистата и спря в предпазната бариера на седми завой на пистата. Впоследствие пилотът заяви, че инцидентът е вследствие липса на сцепление. Льоклер бе убеден, че случилото се няма да попречи на шансовете му в квалификацията.

„Като цяло ситуацията бе сложна, защото има само една траектория и извън нея е много мръсно. Съответно сцеплението е изключително ниско. В общи линии това и стана. Натиснах прекалено, изтървах задната част, опитах да коригирам, но нямаше нужното сцепление, за да завие колата и това беше“, обясни Льоклер

„Щетите не са големи. Предната дясна част е потрошена, но отзад няма никакви повреди. Това е важно, защото в събота битката е съвсем друга. Убеден съм, че ще се получи добре. Усещането в една бърза обиколка е добро. В състезателно темпо сме страшно далеч зад Ред Бул. Пак ще са в тяхна си лига. В това отношение имаме много работа. За квалификацията сме горе-долу на ниво“, допълни Льоклер.

Льоклер бе трети във втората петъчна сесия. Съотборникът му във Ферари Карлос Сайнц се класира точно пред него. Тимът работи по новостите, които има в Маями, но основно се съсредоточи върху търсенето на оптимални настройки. Сайнц каза, че петъкът е преминал за Ферари според очакванията на екипа.

„Беше напрегнато – високи температури, много каране. Асфалтът е съвсем различен в сравнение с миналогодишния и беше важно да свикнем с настилката. Изпълнихме цялата си програма. Изпитахме и трите типа гуми“, коментира испанският пилот.

„Постигнахме известен прогрес с усещането зад волана. Изпробвахме и новия под, който изглежда работи добре. Доволен съм. Сега трябва да се подготвим добре за квалификацията и състезанието“, добави Сайнц

Новият асфалт на пистата в Маями означава, че трасето ще претърпи много сериозна еволюция до деня на състезанието. В петъчните тренировки имаше няколко излитания. Льоклер бе единият катастрофирал пилот, другият бе Нико Хюлкенберг от Хаас. Останалите изхвърчания се разминаха без сериозни последствия.