Ферари имаше големи надежди за обновените автомобили SF-23, но резултатът от Гран при на Испания за Скудерията бе пето място за Карлос Сайнц и 11-то за Шарл Льоклер, който потегли от питлейна.
„Не разбирам какво не вършим като хората, но определено бъркаме някъде“, каза Льоклер
„Гумите – поведението на колата бе напълно различно с първия хард и последния хард. Трябва да разберем защо се случва това. От няколко състезания имаме проблем с условията на трасето, автомобилът не върви постоянно. Днес беше същото.“
„Все пак се чувствах по-добре зад волана в сравнение с вчера. Само че проблемът се бе… обърнал. Вчера задната част бе супер странна и нестабилна, днес бе предницата. Работният прозорец е толкова малък… Знаем, че това ни е слабост и трябва да работим, за да я отстраним“, допълни Льоклер.
Сайнц се надяваше да стигне до подиума в домашната си надпревара, но не успя.
„Днес се трудихме изключително здраво, макар да не пролича съвсем. За това говорех вчера – високоскоростните завои са основният ни проблем в състезанията“, сподели испанецът.
„За съжаление пистата в Барселона има настилка, която износва гумите и много бързи криви. Затова имахме толкова грижи на трасето, включително с предсказуемостта на болида. Сторих всичко по силите си, но пето място бе възможният максимум. Знаем кои са слабите ни места, наясно сме точно какво ни липсва. Просто ни е необходимо време – да продължим да опитваме, да се стараем да подобрим автомобила. Мерцедес доказа днес, че има добър прогрес.“
„Отборът ни е обединен и натиска много здраво в Маранело. Тази писта вероятно не бе най-добра за нас като цяло, което също не помогна“, добави Сайнц
Фредерик Васьор също коментира след надпреварата в Испания, че SF-23 не е с постоянно поведение дори след въвеждането на множеството нови компоненти този уикенд.
„Балансът се променя при смяната на гумите, дори само при различни комплекти от един и същи тип. Нямахме темпо и с медиум“, каза още шефът на Ферари.
A tough race.
Carlos P5
Charles P11#SpanishGP pic.twitter.com/4apYTSBf0w— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 4, 2023