Шарл Льоклер заяви, че няма предпочитания дали утре ще е сухо или мокро в състезанието за Гран при на Монако.
„На сухо нещата са по-предвидими, но няма проблем и да вали“, заяви Льоклер след победата си в днешната квалификация
Third pole in a row for @Charles_Leclerc 💪#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/JedKxvE6JE
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022
“На Имола бяхме силни на мокро и мисля, че и тук ще е така. Колата е много добра. Ако завали, това е градска писта и ще стане по-хлъзгаво, но за мен няма проблем. До сега имаме много гладък уикенд. Знаех, че темпото е в болида и просто трябваше да свърша работата. Обиколката в края, преди червения флаг беше наистина страхотна и в крайна сметка не се промени нищо за нас. Болидът е страхотен и е супер, че Карлос [Сайнц] ще е до мен на първа редица.“
1-2 in Monaco 🇲🇨
Couldn’t be prouder of these two ❤️#essereFerrari 🔴 #MonacoGP pic.twitter.com/7oIPzYmFI7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 28, 2022
Съотборникът на Льоклер Сайнц заяви от своя страна, че в последния тур е имал шанс да се бори дори за първата позиция, но не е имало как да реагира по-добре при инцидента на Серхио Перес
Автомобилът му просто се е завъртял при рязкото спиране. Перес закъсня за пресконференцията защото трябваше да мине през медицинския център. Мексиканският пилот на Ред Бул заяви, че се е опитал да вземе всичко от колата, но е чукнал огражденията за Портие.
„Много жалко – още една година червеният флаг ни коства скъпо в края на квалификацията и не успяхме да се борим за полпозишън. (Миналия сезон катастрофата, довела до спиране на Q3, бе на Льоклер – б.р.) Перес се удари пред мен точно в бързата ми обиколка. Видях жълтия флаг на влизане в осми завой. Натиснах спирачките и се опитах да го избегна, но не можах. А темпото ни беше добро през целия ден. Сега ще се опитаме да довършим работата утре и да постигнем страхотен резултат за отбора.“
CARLOS: „Let’s now try and finish the job tomorrow, we are in a great position. We will go for it!“#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/mYJLtPsQQh
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022
Според анализаторите Ферари има предимство при излизането от завоите. F1-75 е с малко по-малко турбо и по-добро добавяне на електрическа енергия веднага след кривите. Тук няма прави, на които двигателят на Ред Бул да се разгърне и да даде предимство в края им и на практика шансът на Перес и Макс Верстапен дори при перфектни обиколки не бе никак голям.