Шарл Льоклер не е фен на новия квалификационен формат. Пилотът на Ферари вярва, че правилото за алтернативно разпределение на гумите (ATA) ще добави излишен риск към състезателния уикенд и ще направи първите два сегмента от квалификацията доста сложни. Льоклер също така вярва, че такива експерименти не са полезни за спорта.
Този уикенд се провежда първата квалификация с алтернативно разпределение на гумите (ATA). Според него, пилотите и отборите имат право да използват само един тип сликове за всеки един сегмент от квалификационна сесия. В Q1 ще се използват най-твърдите гуми на Пирели, в Q2- средно твърдите, докато най-меките гуми са запазени за Q3. Тези правила не важат при квалификация на мокра писта
Броят на наличните комплекти гуми за всеки автомобил се намалява до 11. Това е с два по-малко от комплектите, които са в нормален рейс уикенд. Всеки пилот ще има три комплекта хард, четири медиум и четири софт.
Льоклер коментира новия квалификационен формат в Унгария. Пилотът на Ферари е на мнение, че разпределението на гумите ще трудно за управление не само в квалификациите, но и през целия състезателен уикенд.
„Ще бъде много сложно, защото и подготовката за свободните тренировки е доста смесена“, обясни Льоклер. „Струва ми се, че ще видим много различни програми в първите три тренировки. Този нов формат отваря толкова много различни възможности, които могат да бъдат избрани“, продължи пилотът на Ферари. „Ще видим. Очевидно това може да може да се отрази добре или зле на уикенда. Всичко зависи от това дали ще бъдат взети правилните решения или не. Все пак смятам, че това не е добре за спорта.“
Льоклер също така прогнозира, че използването на твърдите гуми ще направи квалификацията още по-трудна. Опасенията на монегаска са свързани с факта, че болидът на Ферари не работи никак добре с най-твърдите смес на Пирели.
„Q1 и Q2 ще бъдат доста сложни заради използването на различни гуми. Това е нещо, с което не сме свикнали- да караме в квалификационен режим с твърдите гуми. Смятам, че това ще бъде нещо ново за всички. Има вероятност някои да бъдат неприятно изненадани.“
Льоклер също така вярва, че АТА ще внесе елемент на непредсказуемост. Той може да се окаже доста вреден, тъй като е все непознат за отборите
„Аз поне не мисля, че този риск трябва да бъде част от спорта. Според мен най-добрият трябва да спечели. Засега това разпределение може да е малко неизвестно. Колкото повече правим го правим, толкова повече хора ще знаят какво да очакват. Така нещата ще се върнат в правилния ред“, добави пилотът на Ферари.
„Може би след квалификацията ще знаем повече за това нещо. Все пак ще бъде много трудно заради количеството гуми, с които разполагаме. Очевидно в един момент трябва да използвате тези гуми. Това може да се случи по време на свободните тренировки или в извънреден случай. Но засега нещата са много непредсказуеми.“
Накрая Льоклер предполага, че форматът може да доведе до по-малко пробези в свободните тренировки
„Има два подхода – или ще има много по-малко пробези, или същото количество, но при много различни условия за всички. Можете да изберете да направите пробега с високо съдържание на гориво с много стар или с напълно нов комплект гуми. Това не беше така при другите формати, където беше много по-лесно да се предвиди какво ще направят останалите“, завърши Шарл Льоклер.
A man of the people 😎 @Charles_Leclerc pic.twitter.com/c5U9bnwdiy
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 21, 2023