Мерцедес коментира алтернативното разпределение на гумите по време на уикенда в Унгария. Според главния стратег на тима Джон Макмилан, този експеримент ще бъде сериозно предизвикателство както за тима от Бракли, така и за всички останали отбори в F1.
Този уикенд се провежда първата квалификация с алтернативно разпределение на гумите (ATA). Според него, пилотите и отборите имат право да използват само един тип сликове за всеки един сегмент от квалификационна сесия. В Q1 ще се използват най-твърдите гуми на Пирели, в Q2- средно твърдите, докато най-меките гуми са запазени за Q3. Ако квалификацията се проведе на мокра писта, то тогава отборите сами могат да избират какви гуми да използват
Първата експериментална квалификация трябваше да се проведе в Гран при на Емилия Романя. За нещастие, уикендът на Имола бе отменен заради наводненията в италианския регион. Затова от Пирели намериха друга локация, на която да изпробват този нов формат.
Според правилата на ATA, броят на наличните комплекти гуми на Пирели за всеки автомобил се намалява до 11. Това е с два по-малко от комплектите, които са в нормален рейс уикенд. Всеки пилот ще има три комплекта хард, четири комплекта медиум и четири комплекта софт.
Експерименталната квалификация ще бъде изпробвана и по време на уикенда в Италия. Това е поредното усилие на F1 за повече устойчивост. Целта е това да доведе до по-малко отделяне на вредни емисии при производството на смесите.
Главният стратег на Мерцедес Джон Макмилан е на мнение, че ATA ще бъде сериозно предизвикателство за екипите по време на квалификацията в събота
„Алтернативното разпределение на гумите ще бъде сериозно предизвикателство за отборите. Когато става дума за квалификацията, ние обикновено се фокусираме върху това как да извлечем най-доброто от меката гума в една обиколка. Това включва оценка на оптималната подготовка на гумите, на най-добрия профил за обиколка и други неща. Сега трябва да помислим това нещо за трите различни съединения“, сподели Макмилан.
Главният стратег на Мерцедес обаче вярва, че задачата на отборите ще бъде леко улеснена заради решението на Пирели да промени селекцията на своите гуми. Тази година италианците предоставят най-меките си продукти от гамата си.
„Те донесоха възможно най-меките смеси. Миналата година тук бяхме с гуми C2, C3 и C4, но тази година ще използваме C3, C4 и C5. Сега имаме гуми с малко по-различна конструкция, която съответства на миналогодишната медиум, което определено ще помогне.“
Британецът също така смята, че специфичното разпределение на смесите ще увеличи възможностите за избор на стратегия в неделя/
„Сега имаме повече комплекти гуми медиум и хард, отколкото обикновено взимаме. Вероятно имаме разпределение на гумите за Гран при, което изглежда много по-хубаво, отколкото в други състезания“, каза главният стратег на Мерцедес.
„Малко вероятно е меките гуми С5 да се използват в състезанието. Очаквам средно твърдата и твърдата смес вероятно ще бъдат предпочитани. Тъй като имаме повече комплекти от тях, би трябвало да сме в по-добра позиция от обикновено. Обикновено трябва да се ангажираме с това дали искаме втори комплект хард или медиум.“
„В няколко състезания тази година предпочетохме да запазим втори комплект нови твърди гуми за състезанието. Макар да не е стратегически въпрос, това е важно решение, което всички екипи трябва да вземат. То обаче вероятно няма да се случи в Будапеща. Едва след квалификацията ще можем да изберем стратегията си без някои от ограниченията, които обикновено имаме“, завърши Джон Макмилан.
Introducing the #F1 ⭐️Alternative Tyre Allocation⭐️
There are two fewer sets of tyres for each driver this weekend – and a fixed compound choice during each stage of qualifying 🛞 #Fit4F1 #HungarianGP pic.twitter.com/MhPeswH8qb
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 20, 2023