Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: С над 60 точки по-малко аеропритискане нямаше какво да сторя

Льоклер: С над 60 точки по-малко аеропритискане нямаше какво да сторя

2503
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер бе един от тримата отпаднали от Гран при на Нидерландия пилоти. Пилотът на Ферари се удари с Оскар Пиастри след старта на състезанието. Инцидентът не изглеждаше твърде тежък – и двамата продължиха в надпреварата. Льоклер обаче установи, че всъщност има значително по-тежки поражения, отколкото тимът му предполагаше.

„Имаше проблем и още от първия тур усещах, че е значително по-сериозен, отколкото ми казваха от тима. Мисля, че първоначално ми съобщиха за загуба между 5 и 10 точки (аеропритискане). После установиха, че е повече от 60, а това вече е напълно различна ситуация“, обясни Льоклер

5 точки аеропритискане в зависимост от пистата костват между 0,1 и 0,150 сек.

„Така че ситуацията бе крайно тежка от самото начало. Всичко беше крайно сложно, защото и времето ту беше сухо, ту мокро. Променливите условия допълнително затрудняват всичко. От друга страна, това пък е едно и също за всички. Мисля, че всъщност се справих доста добре при толкова питове и различни стратегии. Но с 60 точки по-малко притискане нямаше какво повече да сторя“, каза още Льоклер.

„Колата е изключително сложна за управление при такава липса и на мокро. Но пък дъждът внася хаос и може да направиш нещо различно спрямо всички останали. Надявах се евентуално на нещо подобно и една-две точки. Всяка точка има значение. Така че не искахме да се отказваме твърде рано. После разбрахме, че дъждът няма да дойде, макар че после взе, че плисна… Но дотогава щеше да е прекалено късно така или иначе“, допълни пилотът на Ферари.

При първия дъжд по време на състезанието Льоклер бе сред първите, влезли в пита за интермедии. От екипа не го чакаха. Въпреки това пилотът бе категоричен, че това бе правилното решение

„Аз се обадих наистина късно – в последния завой. Но бях сигурен, че дори да загубя 5-6 секунди по време на бокса, след това ще си ги върна лесно на пистата. Вероятно можем да оптимизираме нещо в това отношение, но решението определено бе правилно. Като цяло това бе може би най-трудният ни уикенд през сезона по отношение управляемостта на колата. Трябва да разгледаме всичко и да разберем какво стана, защо през последните две-три състезания нещата вървяха добре, а тук рязко се влошиха“, каза още Льоклер.