Шарл Льоклер си навлече проблеми с ругатня по време на пресконференцията след Гран при на Мексико, в която завърши трети, а съотборникът му във Ферари Карлос Сайнц спечели победата. Монегаскът допусна грешка в края на състезанието и изтърва Ландо Норис, но поне стигна до подиума. Той каза, че надпреварата е била трудна за него и третото място вероятно е било възможно най-добрият резултат. След това на пресконференцията на първите трима Льоклер бе попитан какво си и е помислил след грешката си, когато успя да върне болида на пистата.
„Имаше нестабилност отзад. След това, тъкмо когато нещата се оправиха, стана същото от другата страна и аз бях: „Мамка му!“ Ох, извинете! О, не. О, не! Не искам да правя компания на Макс [Верстапен]!“, хвана се за главата Льоклер в момента, в който осъзна какво е казал
„Портфейлът ти тук ли е“, пошегува се Сайнц до него.
Charles Leclerc Swearing in the Post Race Press Conference:
“FUCK, OH NOOOO, I DONT WANNA JOIN MAX!” 😭😭😭#F1 #MexicanGP pic.twitter.com/yt7DQAyuTR
— LH⁴⁴🇬🇧 (@LH44_Updates) October 28, 2024
Препратката към Верстапен бе по повод разправията на нидерландеца с ФИА от уикенда за Гран при на Сингапур. Темата за публичното ругаене на пилотите бе повдигната след интервю на президента на федерацията Мохамед бин Сулайем. Верстапен попита риторично да не са 5-6-годишни деца, та им слагат подобни ограничения. След това получи наказание за използването на нецензурен език. Това го накара да бойкотира официалните пресконференции. Тъй като е задължен по договор да присъства и да отговаря на въпроси, Верстапен започна да използва изключително кратки реплики и дори едносрични отговори там, където бе възможно. След състезанието в Сингапур дори каза, че подобни неща могат да го накарат да се оттегли по-рано от Формула 1.
Човек от ФИА говори подробно с Льоклер след пресконференцията на Аутодромо Ерманос Родригес. Той се е извинил и е обяснил, че е наясно защо още се говори по темата. Отговарящият за медиите делегат на ФИА е отнесъл въпроса към рейс контрола. До момента няма индикация, че срещу Льоклер е имало разследване, нито за някаква санкция за монегаска. Според наблюдатели обаче въпросът е такъв, че то може да се случи на по-късен етап. Тото Волф от Мерцедес и шефът на Ферари Фредерик Васьор например използваха нецензурни реплики в Лас Вегас миналия сезон, а разследването бе в Абу Даби.
Leclerc being spoken to by an FIA official after dropping an F-bomb in the post-race presser.
After doing it Leclerc immediately laughed and said: “Oh no, I don’t want to join Max!”
Max got community service for swearing during an FIA presser in Singapore. pic.twitter.com/r9i84VEq4F
— Nate Saunders (@natesaundersF1) October 27, 2024