Шарл Льоклер отпадна в 20-та обиколка от надпреварата в Баку след като водеше състезанието. Пилотът на Ферари потегли от полпозишън, но бе изпреварен от Перес в първи завой. Той обаче се възползва от виртуална кола за сигурност, предизвикана от съотборника му, който беше спрял до трасето и също се отказа от състезанието. Тогава Шарл сложи нови гуми, докато двамата пилоти на Ред Бул останаха на трасето.
След като и те спряха, Льоклер имаше голям аванс пред тях. Съвсем малко след това обаче повреда в двигателя го принуди да спре и така той приключи своето участие.
„Бяхме бързи и нямахме големи проблеми в началото на сезона. Сега изглежда имаме малко повече такива в сравенение с тогава, но не сме правили масивни промени. Ако изобщо сме правили такива, то те са били към по-добро.“
„Трудно е за разбиране, но ще трябва да анализираме нещата. Очевидно, все още нямам пълната картина за това, което стана днес, но мен лично ме боли.“
„Всеки DNF е труден и това не е третият пореден, но за мен честно казано Монако се усети сякаш съм отпаднал. Това е трето разочарование подред и не е лесно.“
Льоклер допълни още, че той все пак ще продължи да бъде все толкова силен ментално, колкото е бил и преди няколко състезания, когато все още е бил начело в шампионата. Той заяви, че все още е мотивиран, но от отбора трябва да се справят с надеждността на колата.
LAP 20/51
Plumes of smoke coming out of Leclerc’s car
Looks like his engine has blown. He’s out! 😖#AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/Ub4ihbtV0m
— Formula 1 (@F1) June 12, 2022
Карлос Сайнц, който отпадна в 9-та обиколка заради проблем с хидравликата сподели, че в предходните обиколки пазил гумите си и повредата се случила след като започнал да натиска. Той определи състезанието като един от най-трудните и разочароващи този сезон.
Шефът на тима Матиа Биното каза, че надеждността е била притеснение за Ферари още преди началото на уикенда. По-рано тази седмица Щайнер, чийто отбор също използва двигатели на Ферари, също сподели, че има притеснения относно задвижващата система. Биното коментира:
„През зимата работихме много, за да направим тази кола, но засега изглежда, че тя не е напълно надеждна. Има още работа, която трябва да свършим. Не бяхме в еуфория в началото на сезона, сега също няма да ни спадне духа. Ще останем фокусирани, ще работим здраво и ще станем по-силни в бъдеще.“
„Не всички проблеми са еднакви. Ще ни отнеме малко време да анализираме и разберем всичко. Трябва да анализираме и останалите, не мисля че отпадането на Жу е свързано с наши компоненти. Една от причините, поради които даваме наши части на други отбори е да получим обратна връзка.“
Our #AzerbaijanGP is over. Sadly both cars stopped, #Carlos55 for a hydraulic problem and #Charles16 for a PU issue.
It hurts. pic.twitter.com/BSJeNtCPYe
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 12, 2022