Шарл Льоклер обясни избора на гуми, който направи заедно с Ферари за спринта в Катар. Той завърши седми в късата състезателна дистанция на пистата Лосаил. Впоследствие обаче получи пет секунди наказание за нарушаване лимитите на трасето и това го извади от точките. Льоклер се надява ситуацията в днешната Гран при на Катар да е различна.
„Нямахме никакъв избор – очевидно това бяха единствените останали ми гуми, защото в Q3 използвахме два нови комплекта и още един нов в SQ3, така че нямах повече останал нов софт. Това направи нещата малко по-сложни, защото вече имах само карани“, обясни монегаскът.
„Но ние управляваме гумите доста добре. Не използвахме медиум като другите, а изглеждаше като че ли се държи доста прилично, което е чудесно за нас. А ние имаме допълнителен медиум в сравнение със съперниците си, които го използваха в спринта“, допълни Льоклер
„Ако се грижим добре за софта, той също може да върви силно, така че надпреварата би трябвало да е интересна“, заключи Льоклер.
Карлос Сайнц отбеляза, че спринтът бе много труден за него. Испанският пилот на Ферари бе шести в подреждането.
„Нямахме никакви данни за дълги серии. Затова решихме да стартираме със софт в опит да наваксаме някакви позиции на старта с идеята след това да ги пазим, за да се отбраняваме. Аз потеглих много добре и в първите няколко обиколки изглеждаше като че ли ще можем да се борим в челото. За съжаление темпото ни падна много заради грейнинг. При нас беше повече, отколкото при съперниците, които бяха с медиум. Шесто място бе най-доброто класиране, което можехме да постигнем“, коментира Сайнц.
„Научихме важни неща за Гран при надпреварата, която ще е истинско предизвикателство за нас. Въпреки това ще натискаме до края, за да вземем още точки“, допълни той.
Обобщението на шефа на Ферари Фредерик Васьор бе, че очевидно решението да стартират със софт не се отплати на Скудерията.
„Трите коли за сигурност малко помогнаха, иначе щеше да е още по-зле“, добави той.
Sprint Race Saturday in 📸#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/yft8WNXkrw
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 7, 2023