Под марката Longbow бивши служители на Tesla и Lucid разработват в Обединеното кралство леки електрически спортни автомобили. Те би трябвало да бъдат пуснати на пазара още през 2026 г.
Мощността никога не е била проблем при спортните автомобили с електрическо задвижване. По-скоро проблем е теглото, което влошава динамиката. Новосъздадената британска фирма за спортни автомобили Longbow Motors, базирана в Лондон, иска да противодейства на това. Нейна цел е създаването на „леки електрически автомобили“ (Featherweight Electric Vehicles – FEV). Лекият спортен автомобил ще се предлага като роудстър и спийдстър.
Зад основания през 2023 г. автомобилен производител Longbow Motors стоят Даниел Дейви и Марк Тапскот, бивши служители на Tesla и Lucid. Двамата са натрупали опит и в развойната дейност на BYD. Джени Кейсу допълва триото основатели, отговаряйки за търговската част.
Класически линии
Философията, която стои зад моделите Longbow, се основава на намаляване и опростяване. И двата автомобила имат алуминиево шаси, проектирано за минимално тегло и максимална якост. Линиите се характеризират с дълъг преден капак, висока задна част и къси надвеси, съчетани с дълго междуосие. Фланговете са силно вталени навътре, през предните калници преминава въздушният поток. Два аеродинамични купола се издигат зад двамата пътници. Задният изглед е доминиран от четири кръгли задни светлини и голям дифузор. Пропорциите на класическата спортна машина с преден двигател са подбрани така, че да излъчват динамика дори когато автомобилът е неподвижен.
Speedster изобщо няма челно стъкло и оставя пътниците си изложени на атмосферните влияния. В замяна на това Roadster има фиксиран покрив (странно за един роудстър) с полегато предно стъкло. По-вероятно е названието Roadster да се разбира като лека закачка към Елон Мъск и Tesla Roadster, по който Дейви и Тапскот са работили навремето.
Под 1000 килограма
Longbow Speedster тежи само 895 килограма и би трябвало да може да ускорява до 100 км/ч за 3,5 секунди. Посоченият автономен пробег е до 440 километра според WLTP. С 995 килограма Roadster е малко по-тежък, но все пак остава под магическата граница от 1 тон. Тук времето за ускорение леко се увеличава до 3,6 секунди, а пробегът – до 450 километра.
Пазарна премиера и цени
Longbow все още не е предоставил никаква информация за инсталирания(ите) електрически двигател(и). Няма данни и за батерията. Въпреки това първите цени и датата на пускане на пазара вече са определени. Първите доставки за клиенти са планирани за 2026 г. Само 150 броя от всеки вариант на модела ще бъдат произведени ръчно в Англия. Цената на Speedster ще започва от 84 995 паунда с включен данък (което се равнява на около 101 000 евро). Roadster ще се предлага от 64 995 британски лири (около 77 200 евро). В допълнение към базовите модели ще се предлагат и по-ексклузивно оформените Luminary 1st Editions и Autograph Editions. Всички варианти вече могат да бъдат резервирани чрез уебсайта на автомобилния производител срещу депозит.