Монако бе едно от най-тежките състезания за екипа на Лотус през тази година. Докато Ромен Грожан бе зает да потрошава колата си в почти всяка сесия, Кими Райконен стана жертва на амбицията и агресията на Серхио Перес и записа едва една точка. Затова от екипа искат да оставят по-бързо това състезание зад гърба си и да се съсредоточат върху представянето си в Монреал.
В Канада, Райконен и екипът на Лотус искат отново да стопят от преднината на Себастиян Фетел и Ред Бул това, което загубиха в Монако.
„Не знаем, как ще се държи нашата кола в Монреал, но не виждам причина да сме по-назад от конкурентите ни“, заявява Райконен преди надпреварата в Северна Америка. Според него е много вероятно пистата да пасне на характеристиките на колата на Лотус. С едно изключение в последните години пилотът успява да печели точки. Само през 2008 г. финландецът бе торпилиран от Люис Хамилтън и то при положение, че бе начело при излизането от бокса. Райконен е печелил само веднъж в Монреал и то преди доста години. Единствената му победа е през 2005 г. с Макларън.
„Имам победа там, което е добре, но имам преживени и доста разочарования. Често това състезание се превръща в лотария. Има доста фактори, които могат да повлияят на надпреварата. Времето се променя много често, понякога гумите не работят достатъчно добре на това трасе. Понякога пък има доста фази с кола за сигурност на пистата. Понякога пък някой се забива в теб, докато чакаш червената светлина в края на питлейна да изгасне.
Всичко, от което се нуждая, за да спечеля в Канада е добра кола. Както при всяко друго състезание е много важно да бъдат точно уцелени правилните настройки. Това е писта, където е необходимо средно ниво на притискане и където трябва да се внимава със спирачките. Стилът газ-спирачки тук ми допада.
И тук не е много лесно за изпреварване, но все пак има едно-две места, където това може да става. Със сигурност загубихме точки спрямо другите в челото, но борбата продължава. Сезонът все още е в началото си. 21 точки не са нищо сериозно, защото понякога и Себастиян може да има труден уикенд. Най-важното е да се върнем представянето си в състезанието в етапа, в които беше преди Монако.“
Ромен Грожан също иска след две надпревари без точки да се върне на правилната посока. След трите инцидента в Монако, французинът се надява да повтори представянето си от миналата година в Монреал, когато записа най-доброто класиране в кариерата си и завърши втори. За негово съжаление обаче ще бъде върнат с десет места назад, след като бе наказан за сблъсъка си с Рикиардо.
„Работим здраво и се опитваме да измислим най-добрата стратегия, която да ни изстреля отново напред“, обяснява Грожан. „Ще се опитам разбира се да подобря представянето си и да запиша чудесен резултат. С това наказание ще бъде трудно, но ще дадем най-доброто от себе си, за да се справим с предизвикателството. Пистата е много интересна и не е лесна за научаване. Но както обичаме да казваме, всеки обича пистите, на които има добри резултати.
Градът също е прекрасен, хората говорят френски, много е оживено и чудесните ресторанти карат всеки да се чувства чудесно там. Това е любимата ми писта, когато играя на Xbox, въпреки че е много по-вълниста в действителност, отколкото е на домашния диван.