Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус най-вероятно ще използват двойния си DRS на Спа

Лотус най-вероятно ще използват двойния си DRS на Спа

44
0
Кими Райконен

Лотус най-вероятно ще използват системата двоен DRS (DDRS) на пистата Спа-Франкоршамп, където в края на тази седмица ще се проведе Гран при на Белгия, 12-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2012 г. Устройството бе тествано за първи път в Германия, пробите продължиха и в Унгария.

Техническият директор на тима Джеймс Алисън е убеден, че отборът ще се справи с предизвикателството на DDRS след доста сериозната почивка през август.

Беше малко странна ваканция, тъй като паузата между Унгария и Спа е толкова по-дълга в сравнение с почивките от минали години – призна той. – Отборът е нетърпелив да се върне на писта и да се състезава, но определено допълнителните няколко дни за работа по нови части за Е20 ни дойдоха добре. Отхвърлихме доста неща. Обърнахме сериозно внимание на Монца, където отиваме веднага след Спа – италианската писта изисква свой собствен аеропакет. За там са нужни съвсем нови крила и това означава огромно количество работа. Освен това изследвахме възможността да използваме новото си устройство на Спа и сме почти убедени, че ще можем да го сторим.

Алисън смята, че белгийската писта би паснала перфектно на Е20, ако не вали. При дъжд обаче не е съвсем сигурен как ще се представи болидът на Лотус.

– На Спа вали често и трябва да сме подготвени. Досега през сезона ни се случиха различни неща, като промените във времето ставаха основно в квалификации. На Силвърстоун вървяхме добре в такива условия, но в Германия имахме проблеми на мократа писта – не можахме да загреем гумите. Ако Спа е мокра, то характеристиките на завоите и натоварването върху гумите би трябвало да означават, че няма да имаме грижи с температурите – обясни той.

Тимът от Енстън ще има повече свобода да работи по Е20 през втората половина на сезона, след като размести програмата си и вложи повече усилия в болида за догодина преди лятната пауза.

Надяваме се този подход да се отрази добре на развитието и при двата автомобила. Е20 със сигурност не изостава от съперниците, а нещата при колата за 2013 г. изглеждат обещаващи – каза още Алисън.