Преди уикенда в Белгия често се говореше, че вероятно новото оръжие на Лотус, двойният DRS, ще даде предимство на отбора. Заради дъждовете в петък обаче от екипа не успяха да изпробват нормално системата и да съберат достатъчно данни за нея. Именно заради това използването й в състезанието бе отхвърлено и може би това бе едно от малкото грешни решения, защото именно на правите личеше, че Райконен няма достатъчно висока максимална скорост.
Така се смяташе, че в Италия със сигурност системата ще влезе в употреба, но от екипа разкриха че и на Монца тя няма да се използва. Просто никой в отбора не смята, че тя ще има решаващо предимство, въпреки че за момента тя е изпробвана единствено на пистата Хунгароринг, чиято характеристика е коренно противоположна на тази в Италия. Вероятно от отбора обаче не желаят да рискуват в решителната част от сезона.
„Смятам, че на Монца, няма да използваме тази система, просто защото Монца си е Монца“, заявил Ерик Булие пред Аутоспорт. „Аеродинамичните настройки там са коренно различни от тези на останалите трасета.“
Според инженерите на екипа явно системата носи повече предимства на писти с повече аеродинамично притискане, отколкото на такива като Спа и Монца. Дали това е така е спорно, защото именно вчера в Белгия Райконен се оплака от прекалено ниска максимална скорост. В Лотус обаче смятат да използват системата чак в Сингапур, на градско трасе, с дълги прави, но бавни завои.