Британската компания Lotus разпространи първата информация за обновяването на модела си Evora. Тя бе разпространена от изданието AutoExpress, цитиращо шефа на марката Дани Бахар.
Най-напред ще бъде лансирана обновената версия на модела, а след това ще се появят и суперспортна модификация, хибрид и кабриолет.
Според бахар, базовият Evora ще претърпи 147 подобрения, включително по-качествени материали в салона, модернизирани изпускателна система и скоростна кутия.
„Основната ни задача бе да подобрим качеството, като бяхме длъжни да дадем на автомобила душа“ – казва шефът на Lotus.
За открития вариант на модела засега е известно само това, че ще е с мек сгъваем покрив, а механизмът за прибирането му ще е унифициран с бъдещия кабриолет на супермодела Esprit.
„На нас ни е необходимо тези два модела да имат повече общи елементи в конструкцията, така че сме длъжни да разработим такъм механизъм за гюрука, който да е пригодим и за двата автомобила едновременно“ – казва още Бахар.
Външността на топ-модификацията на Lotus Evora ще е изпълнена в стилистиката на състезателния вариант Evora GT. Колата ще има олекотен интериор и ще се задвижва от 3,5-литров 6-цилиндров двигател с мощност от над 400 к.с. В момента най-силната версия на модела разполага с 350 к.с.
Първите прототипи на хибридната Evora ще бъдат демонстрирани през септември или октомври т.г., а в серия моделът ще влезе през следващите две години. Според AutoExpress инженерите, работещи над проекта за екологична спортна кола, хибридът ще бъде оборудван с два електромотора, развиващи сумарен въртящ момент от 1000 Нм и 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател. Ускорението до 100 км/ч ще става за около 4,5 сек, а нивото на вредни емисии ще е само 55 гр/км.
Прототипът на Lotus Evora с хибридно задвижване, представен в Женева през миналата година, комбинираше два електромотора по 207 к.с. и бензинов двигател с мощност 47 к.с., работещ изключително като генератор за батериите, комбинирани с едностепенна трансмисия.
Очакваната цена на хибридния модел ще е около 100 хил. паунда.