Пилотите на Лотус извлякоха максимума от автомобилите си в квалификацията за Гран при на Турция, бе убеден техническият директор на тима Майк Гаскойн. Ярно Трули имаше проблем с DRS, причинил сериозна загуба на време в обиколка, докато съотборникът му Хейки Ковалайнен бе най-бърз от състезателите на трите най-малки отбора, които по принцип отпадат още след първата част на квалификацията.
– Трябва ни още съвсем малко, за да се борим в Q2, но днес стратегията бе добра и използвахме максимално гумите – сподели финландецът. – Бързата ми обиколка бе без грешка. Всички очакваме с нетърпение новите компоненти в Барселона, тъй като се надяваме те да подобрят представянето ни.
Съотборникът му също бе доволен въпреки грижите, като и той смяташе, че е свършил достатъчно добра работа.
– Състезателното темпо определено ни дава шанс да се борим с автомобилите пред нас, така че дано оправим DRS-а и да повторим постижението си от Китай – допълни италианецът.
16-и и 17-и пък се наредиха състезателите на Торо Росо Себастиен Буеми и Хайме Алгерсуари.
– Трудно ми е да разбера защо сме толкова назад – призна швейцарецът. – Не съм сигурен защо следобед не дадох време като сутринта. Може би загубихме прилепяне заради драстичното качване на температурата. Разочарован съм, тъй като смятах, че може да сме далеч по-напред: ако бях по-бърз само с 1 десета от секундата, положението щеше да е съвсем различно.
Испанският му съекипник все пак откри нещо положително – спести комплект нови гуми за състезанието. Голямата промяна в автомобила му спрямо последната свободна тренировка бе загуба на баланс. Настройките в неговия STR6 бяха драстично променени спрямо вчерашния ден.