Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус с малки промени по Е21 за Китай

Лотус с малки промени по Е21 за Китай

32
0
Кими Райконен

Малки промени по предното крило, страниците на задното крило и някои други по-дребни компоненти ще са новостите на Лотус за Гран при на Китай. Освен това Ромейн Грожан ще кара с последната версия на изпускателната система, с която Кими Райконен вече се състезава в предходната надпревара в Малайзия.

Едно от предимствата на този най-нов вариант е увеличаване на аеропритискането в задната част в завои, където съотношението на количеството изгорели газове спрямо скоростта е най-високо. Това по принцип са кривите, където се преминава с по-ниска скорост – обясни техническият директор на тима от Енстън Джеймс Алисън.

Според него напредъкът в това отношение ще помогне на пилотите да пазят гумите на писта като тази в Китай, която е доста по-различно предизвикателство от тези, където се проведоха първите два кръга за сезон 2013 г.

– В Мелбърн има много средноскоростни завои, на Сепанг са разпределени горе-долу по равно с може би съвсем лек уклон към по-бързите криви в сравнение със средната стойност. В Шанхай обаче почти няма високоскоростни завои – повечето са бавни до средноскоростни. Гумите са подложени на сериозно натоварване. Освен това в Шанхай е сравнително хладно – миналата година беше чак ненормално студено. Това означава, че отново ще имаме проблеми с грейнинга, особено като се има предвид гладкостта на асфалта, която е сравнима с настилката в Мелбърн. От наученото до момента знаем, че Е21 върви прилично в подобни условия и се надяваме това да се потвърди в Китай – каза още Алисън.

В старта от 2012 г. Лотус избраха стратегия с 1 спиране по-малко от съперниците си в Китай. Тя се оказа неподходяща за Райконен, тъй като той натоварва предните си гуми повече от Грожан. Продуктите на Пирели обаче не са чак толкова голям проблем, твърди техническият шеф на Лотус:

– Гумите са малко по-меки като цяло в сравнение с миналогодишните. Новите конструкции са такива, че е много трудно цялата ширина на гумата да е в постоянен контакт с пистата. Отделни отбори много искат да се върнем към миналогодишните варианти, но тимовете винаги ще натискат най-много за своя собствен интерес. Според нас настоящите смеси ни предлагат вълнуващи надпревари, като ние бихме казали, че тенденцията при нашия болид е да върви по-силно при по-меки гуми. Резултатът от последната надпревара не бе търсеният от нас, но се дължи в голяма степен на факта, че само след седем обиколки бяхме на половин минута назад (от челото). Мократа писта не е нашата сила. Имаме проблем със загряването на интермедиите. Настоящата конфигурация на задното ни крило е стабилна за такива условия, но не генерира достатъчно аеропритискане за подобно време.