Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус с ново име и нова главна квартира през 2012 г.?

Лотус с ново име и нова главна квартира през 2012 г.?

54
0
Марк Гаскойн,Тони Фернандес

Вече почти свикнахме с това, че във Формула 1 за момента има два екипа с името Лотус. Това ще бъде променено още през следващата година. Защото въпреки че съдебната сага между Тони Фернандес и Дани Бахар да не е минала през всички инстанции сега се очертава очаквания край.

Причината е, че при закрити врати Фернандес е сигнализирал на противника си, че е готов да се откаже доброволно от използването на марката Team Lotus.

„Сегашната ситуация е неприемлива, от това няма да спечели никого“, обяснява решението си Фернандес. „Емоционално погледнато аз обичам таази марка, но в крайна сметка, трябва да намерим решение, от което всички да са доволни. Оптимист съм, че през следващите няколко седмици нещата ще се променят.“

47-годишният Фернандес обяви, че вече няма да има „преговори чрез съдебните институции“. Веднага се появиха спекулации, че скоро подписания ангажимент на Фернандес с малайзийските аеролинии е един вид в замяна на отказването му от Лотус, който е част от малайзийския държавен концерн Протон.

„Няма такова нещо“, отговаря без да се замисля Фернандес. „Харесвам теориите на конспирацията, които редовно се появяват във Формула 1. Но не, това са съвсем отделни неща. Смятам, че трябва да бъде намерено прагматично решение за двете фирми. Малайзийските аеролинии нямат нищо общо с това.“

Логично идва въпросът, какво е накарало Фернандес да се откаже доброволно от използването на марката Team Lotus.

„Логично е аз да не искам да правя безплатна реклама на Lotus Cars. Чрез Caterham аз притежавам собствена автомобилна фирма. Така че нормално дойде решението, че е по-лесно и по-добре да изграждаме всеки своята фирма, отколкото да си създаваме пречки. Разбира се, а това е и съвсем нормално, има и финсов стимул за това решение. Аз съм дал доста пари, така че е нормално сега да получа някакви. Но това няма нищо общо с Malaysian Airlines. Иначе това би било перфектната сделка, давам Team Lotus и получавам Malaysian Airlines, за съжаление обаче не е така и не е толкова просто.“

Така излиза и решението през следващия сезон автомобилите на отбора да се появят отново в зелено и жълто, но с променено име. Според предположенията най-лесно идва решението екипът да се казва Caterham.

„Не съм казвал такова нещо. Но ако нещата следват естествения си ход би било логично това да е нашето име догодина.“

Смяната на наименованието на екипа изглежда не е особено голям проблем за Фернандес.

„Винаги съм имал проблем с въпроса: Вие ли сте действително Team Lotus? Казвал съм многократно, че ще има много хора, които ще ни се радват и много такива, които няма да ни възприемат. Все пак зад това име стои и определен бизнес. Не може да притежаваш едно такова име и да не го осребриш.“

Преди една година Фернандес закупи името от Дейвид Хънт, брат на световният шампион Джеймс Хънт. Хънт никога не е имал намерението да даде наименованието на Lotus Group. И именно заради промяната на позицията на Фернандес, сега контакта между двамата е напълно прекъснат. Той обяснява след кратко замисляне, че от „близо пет месеца“ не се е чувал със своя бивш бизнес партньор.

Независимо от политическите игри през изминалите няколко седмици бе взето и решението, части от отбора на Фернандес да бъдат преместени в западната част на Великобритания, за да бъдат по-близо до сърцето на моторните спортове в страната, Силвърстоун. До сега екипът изпитваше трудности да привлича добри инженери, защото те били принудени да се преместят от къщите си в близост до легендарната писта.

„Причината за планираното ни местене е да увеличим броя на качествените инженери в екипа ни. Ние искаме да продължим развитието си, както и качването си нагоре в класирането. Затова трябва да се преместим по-близо до Силвърстоун, защото иначе няма как да привлечем качествена работна ръка.“

Според Фернандес предвижданията са, че до шест месеца или началото на следващия сезон преместването ще е завършило.

Базата в Хингам ще бъде запазена, може би дори на първо време главната квартира също ще остане там. Но идеята е тя да се премести. Може би дори в бившите заводи на Ероуз в Лийфийлд.

„Това е една от възможностите, които разглеждаме. В близост е и аеротунела на Уилямс в Оксфорд, който се дава под наем заради невъзможността да се уплътни капацитетът му.“

Фернандес наскоро напусна AirAsia, за да поеме Malaysian Airlines и освен това закупи контролния пакет от акции (принадлежали преди това на Еклестън и Бриаторе) на английският клуб от Висшата футболна лига, Куйнс Парк Рейнджърс. Така че ежедневието му е максимално натоварено и работещите в отбора го видяха за пръв път от няколко седмици насам при посещението му по време на състезанието за Голямата награда на Италия. Да отстъпи ръководството на отбора на някой друг обаче никога не е било вариант за него. Все още.

„Ако не мога да постигна желаните от мен резултати като тим шеф, може би ще остана само собственик и ще имаме нов шеф. Но тогава и Майк (Гаскойн- б.а.) няма да е в отбора. Но това е малко вероятно.

За момента всичко функционира прекрасно и дори не е необходимо да съм всеки ден на дадено място. Тези малки играчки (има предвид смартфоните и таблетите) са прекрасни и можем да поддържаме непрекъснато тясна връзка. Имам Риад Асмат и Майк Гаскойн ми помагат достатъчно и екипа функционира много добре. Подсилихме се и с Марк Смит. В момента всичко върви по вода.“