Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лоусън ще кара на мястото на Рикиардо и в Катар

Лоусън ще кара на мястото на Рикиардо и в Катар

714
0
Лиам Лоусън
Лиам Лоусън, снимка Ред Бул Контент Пуул

Лиам Лоусън ще кара на мястото на Даниел Рикиардо и в Катар. Новозеландецът най-вероятно записва последното си участие за сезон 2023 в F1 и ще се фокусира отново върху Супер Формула.

Лоусън направи изненадващ дебют в F1 по време на уикенда в Нидерландия. 21-годишният състезател замества Даниел Рикиардо. Опитният австралиец претърпя инцидент във втората свободна тренировка, след който получи фрактура на едната китка. Няколко дни по-късно той претърпя операция и продължава възстановяването си.

Младият новозеландец направи страхотно впечатление зад трудния за управление автомобил Алфа Таури AT04. Първо той финишира 13-ти в хаотичната надпревара на пистата Зандвоорт. Седмица по-късно той бе 11-ти на Монца и за малко не спечели точка

Лоусън спечели първите си точки в Сингапур. Пилотът на Алфа Таури завърши девети на писта, на която нямаше предишен опит. В Сузука той завърши на 11-та позиция и отново бе на косъм от зоната на точките.

По време на уикенда в Япония Алфа Таури обяви, че Рикиардо и Юки Цунода остават титуляри и догодина, докато Лоусън се връща в ролята на резерва. Новозеландецът победи Цунода във всичките си участия до този момент. Японецът обаче бе предпочетен най-вече заради отношенията си с Хонда.

Този уикенд Лоусън продължава да замества Рикиардо. Очаква се това да бъде последният старт за него през 2023-та. Лоусън няма никакъв опит и на пистата в Катар. Тъй като уикендът на Лосаил е спринтов, той има на разположение само една тренировка, в която да натрупа опит.

„Не съм сигурен как ще се справим с трасето или как ще работят подобренията“, сподели Лоусън. „Мисля, че е трудно да се каже, тъй като в Япония имахме затруднения главно във високоскоростните завои в сектор 1. Все още имаме какво да научим за новия ни пакет. Не съм сигурен, че Катар е пистата, която ще пасне на нашия автомобил.“

„Ученето отнема време, а в Катар имаме повече възможности да се опитаме да извлечем максимума от колата. Това обаче е и уикенд със спринт, така че в същото време това го прави доста труден, особено в моята ситуация. Никога не съм карал тук, така че влизането в спринтовия уикенд ще бъде изключително трудно“, каза още пилотът на Алфа Таури.

Лоусън разучи трасето в Катар в последните няколко дни и прекара доста часове в симулатора на Ред Бул

„Пистата е много бърза, много високоскоростна и доста уникална. Не съм виждал много писти като Лосаил, тъй като има само един нискоскоростен завой. Останалото се взима само на четвърта, пета, шеста и седма предавка, така че ще е вълнуващо да се кара тук.“

„Този уикенд имаме само една свободна тренировка. Затова ще трябва да знаем къде да се подобрим, защото през нощта, когато е много по-хладно, трасето ще стане много по-бързо. Трябва да знаем как точно да извлечем всичко от автомобила. Очаквам в Катар да е по-трудно от състезанията, които току-що направихме“, добави Лоусън.

Лоусън добави, че е останал разочарован от решението да остане резервен пилот и догодина.

„Очевидно целта ми е да бъда в F1 на пълен работен ден. Колкото и да е разочароващо, това все още е моята цел. Сега се опитвам да се уверя, че мога да я постигна в бъдеще“, обясни пилотът на Алфа Таури.

„В момента все още имам възможност да продължа да се опитвам да покажа нещо и ще се опитам да се възползвам максимално от нея. Докато трае това, ще се съсредоточа върху него, а след като се оттегля от F1, ще се концентрирам изцяло върху подготовката за последния кръг от шампионата на Супер Формула в Сузука по време на уикенда на Гран при на Мексико. Ще бъде много различно да се адаптирам към автомобила от Супер Формула, но със сигурност беше полезно да карам толкова много обиколки на Сузука по време на уикенда за Гран при“, завърши Лиам Лоусън