Лиам Лоусън не иска да бъде резерва и през сезон 2024. Новозеландецът заяви, че целта му е догодина да бъде титулярен състезател и призна, че няма да бъде много щастлив, ако Ред Бул отново не му даде шанс да разкрие потенциала си.
Лоусън направи изненадващ дебют в F1 по време на уикенда в Нидерландия. 21-годишният състезател замества Даниел Рикиардо. Опитният австралиец претърпя инцидент във втората свободна тренировка, след който получи фрактура на едната китка. Няколко дни по-късно той претърпя операция и в момента продължава възстановяването си
Младият новозеландец направи страхотно впечатление зад трудния за управление автомобил Алфа Таури AT04. Първо той финишира 13-ти в хаотичната надпревара на пистата Зандвоорт. Седмица по-късно той бе 11-ти на Монца и за малко не спечели точка.
Лоусън нямаше големи очаквания за Сингапур. Състезателят на Алфа Таури нямаше предишен опит на уличното трасе в Марина Бей. Въпреки това той влезе в третия сегмент от квалификацията и дори изпревари Макс Верстапен и Серхио Перес от Ред Бул.
Лоусън се представи отлично в нощната надпревара в Сингапур и финишира девети. По този начин той спечели първи точки в F1 и вече има по-голям актив от този на Рикиардо. Освен това, Лоусън отново завърши пред по-опитния си съотборник Юки Цунода.
Доброто представяне на Лоусън веднага породи спекулации, че той може да заеме едно от местата в Алфа Таури през сезон 2024. Отборът от Фаенца все още не е потвърдил пилотския си състав за догодина. Предполага се, че Алфа Таури ще заложи на Рикиардо и Цунода. Японецът остава част от екипа благодарение на връзките си с Хонда. По този начин Лоусън ще остане без титулярно място и отново трябва да бъде в ролята на резерва.
Лоусън коментира бъдещето си в F1 по време на днешните срещи с медиите на Сузука. Новозеландецът призна, че ще бъде разочарован, ако остане резервен състезател и през 2024 г.
„Не бих се радвал да се върна към това да бъда резерва. Но от друга страна знам колко е трудно да влезеш във Формула 1“, каза Лоусън. „Разбирам, че това понякога може да бъде наистина трудно. В крайна сметка не мога да оказвам влияние на това, което ще се случи. Не съм мислил твърде много по този въпрос. Просто се опитвам да се възползвам максимално от възможността, която имам в момента.“
Лоусън очаква бъдещето му да стане ясно след старта в Япония. До момента той не е водил разговори с Ред Бул относно бъдещето си в екипа. Очаква се Сузука да бъде последния старт за него, тъй като Рикиардо трябва да бъде на линия за Катар
„Честно казано, не е имало огромно време за обсъждане на бъдещето ми. Относно случилото се досега- беше доста позитивно. Предполагам, че посланието за мен беше просто да държа главата си надолу и да се опитам да продължа да натискам, докато очевидно нещата се изяснят и докато тази възможност, която имам, приключи. Очаквам Даниел да се върне в кокпита скоро“, обясни Лоусън.
„Това е просто добра работа и продължавам да правя едно и също нещо. Очевидно искам да бъда в F1. Сега имам този шанс. Опитвам се да направя всичко възможно, за да покажа, че мога да бъда тук. Но по отношение на всички тези дискусии, те ще се случат след този уикенд“, добави състезателят на Алфа Таури.
Лоусън е доволен от представянето си до този момент. Новозеландецът обаче вярва, че може да извлече повече скорост от болида на Алфа Таури.
„Колкото повече съм в колата, толкова повече свиквам с нея. Но за естеството на ситуацията и за начина, по който влязох в нея, мисля, че се справям добре“, обясни Лоусън. „Състезавам се с момчета, които вече са участвали в 11 или 12 надпревари през този сезон, така че определено имам да наваксвам. Всяка седмица се чувствам все по-комфортно с автомобила, така че се надявам този уикенд да се чувствам още една стъпка по-комфортно. Необходимо много повече време, за да се адаптирам към F1, отколкото към всеки друг автомобил, който съм карал до този момент“, завърши пилотът на Алфа Таури.
all smiles at Suzuka. Liam hopes to build on his experience at this track to bring home more points for the team this weekend.#JapaneseGP pic.twitter.com/W2m8OL4Tsz
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) September 21, 2023