Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кими Райконен: Формула 1 има много излишни правила

Кими Райконен: Формула 1 има много излишни правила

2918
0
Кими Райконен
Кими Райконен; Снимка: Алфа Ромео

Много от правилата в F1 са излишни според Кими Райконен.

Според световния шампион за 2007 г. регламентът може да се съкрати значително при наличието на няколко по-стриктни ограничения. Спортните регулации само се увеличават откакто финландецът дебютира във Формула 1 преди над 20 години.

“В миналото пилотите като че ли правеха по-малко грешки, докато сега повече се нуждаем от правилата – сподели Райконен пред RacingNews365.com – Но съм на мнение, че може да намалим правилата, ако сме по-строги за някои неща. Не твърдя, че трябва да се дават повече наказания, но ако има санкции за грешно поведение, пилотите ще го прекратят. Сега съществува сива зона, в която има “три възможности”. Така че всички ги използват. Но ако кажете:  “Нещо ще се случи, ако направиш това“, то ще знаем и ще спрем да го вършим. Сега много неща остават безнаказани.”

Правилата за тестовете също претърпяха много промени по време на кариерата на Райконен

Неограничените изпитания са далечен спомен.  През 2003-та бяха намалени тестовите дни през сезона за сметка на петъчните тренировки. През 2007-ма максималните километри бяха ограничени до 30 000 с цел съкращаване на разходите. На следващата година бяха лимитирани максималните часове работа с въздушни тунели и CFD. Тестовете през сезона бяха забранени през 2010-та, разрешени през 2012-та и отново забранени през 2013-та.

На въпрос дали смята, че Формула 1 трябва да увеличи тестовете през годината, Кими Райконен отговори:

“Понякога искам да има повече [тестове] или избор кога точно да тренираме. Например 10 дни и ние да решаваме кога да ги използваме. Нещо подобно. Зависи много от болида. Когато колата е добра, всичко върви гладко, но в противен случай е хубаво да се експериментира, за да се види резултата. Имаме време за това в петъчните тренировки. Помня, че преди имаше по-малко състезания, но повече тестове. Със сигурност тогава беше по-тежко, отколкото е сега. Предпочитам да се състезавам, отколкото да тествам. Но всяко нещо си има граница.”

“Миналата година например, се състезавахме [почти] само в Европа и така беше приятно и по-лесно за всички. Но нямаме избор къде да пътуваме.”

Райконен сподели също така кои са любимите му болиди, които е карал

Финландецът, който дебютира през 2001 г., е най-опитният пилот във Формула 1. Той беше пилот на Макларън за пет сезона между 2002-2006 година. След това на два пъти бе част от Ферари за общо осем сезона от 2007-ма до 2009-та и отново от 2014-та до 2018-та. На въпрос относно любимия му болид отговорът беше съвсем логичен:

“Ферари-то, с което спечелихме [титлата през 2007-ма] или Макларън-а през 2005-та, от края на 2004-та. През 2006 г. колата всъщност беше много добра, но двигателят не. Когато карахме с гуми Мишлен можехме да решим какъв тип искаме и това беше много приятно. Всеки правеше своя избор и ставаха чудесни битки.”

Кими смята, че пилотирането в днешни дни е почти същото както преди 20 години.

Според финландеца промените по време на дългата му кариера са единствено в подробностите.

“Има повече хора, по-големи моторхоуми, по-големи фабрики… всички дребни детайли са по-важни отколкото в началото, когато започнах да се състезавам – обясни той – Смятам обаче, че пилотирането не се е променило особено. Поради промени в регулациите през годините, някои болиди бяха по-бързи, а други по-бавни. Но в крайна сметка и 5 секунди разлика [на обиколка] не се усещат. Може би състезанията преди бяха по-справедливи. Ако имаше някой до теб, ти не го избутваше. Случваше се понякога, но беше много различно.”