Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес начело и след първата тренировка в Белгия

Мерцедес начело и след първата тренировка в Белгия

60
0
Мерцедес,Нико Розберг,Спа

Нико Розберг и Люис Хамилтън завършиха начело в първата свободна тренировка от уикенда в Белгия. Двамата съотборници от екипа на Мерцедес продължават доминацията си и след края на лятната пауза. Третото място зае Фернандо Алонсо с Ферари, следван от Дженсън Бътън (Макларън) и съотборника си Кими Райконен. Съотборника на Бътън, Кевин Магнусен пък остана в саднвича, образуван от пилотите на Форс Индия, Серхио Перес и Нико Хюлкенберг, завършили шести и осми. Последните две места в топ 10 се заеха от Даниел Рикиардо и Валтери Ботас.

Спа посрещна пилотите през тази година с познатите за областта условия. Температурата на въздуха бе едва 12 градуса, докато тази на асфалта бе 17 градуса. Това означаваше, че вероятно пилотите ще имат сериозни трудности със загряването на гумите, особено по отношение на по-твърдата медиум смес.

Въпреки паузата в шампионата и забраната за работа, екипите пристигнаха на Спа с много нови елементи. Това бе разбираемо, защото за разлика от Хунгароринг, характеристиките на трасето в Белгия са напълно различни.

Така например в Мерцедес бяха заложили на напълно различно задно крило, подготвено за максимална аеродинамична ефективност. Намиращото се под него спомагателно крило, наричано от инженерите „маймунска седалка“ също бе променено, като сега бе значително по-голямо, за да осигури допълнително притискане на задната ос.

Промени имаше и в Макларън, където освен ново задно крило известни промени имаше и в елементите на задното окачване. Промени имаше също така по пода и дифузьора, които трябваше да подобрят значително представянето на екипа.

В екипите на Ферари и Ред Бул, Райконен и Рикиардо изпробваха новите по-тесни задни крила, които трябваше да дадат по-добра аеро ефективност, докато Алонсо и Фетел бяха със старите. Идеята бе по този начин да се направи сравнение между двете, за да бъде избрано по-полезното за това трасе. Не така стояха нещата в Мерцедес, където и двамата пилоти бяха с новото „накъдрено“ крило, вероятно за да се избегнат и обвинения, че единият от двамата пилоти е предпочетен.

Изненадващо в първите 45 минути от първата сесия на пистата нямаше много трафик, като най-усърден бе Нико Розберг с девет направени обиколки. Германецът водеше в класирането, като заедно с Алонсо бе единственият пилот слязъл под 1:52 мин.

Испанецът от своя страна забави ход преди влизането в Червената вода при следващата си бърза обиколка и отби извън пистата. В крайна сметка обаче изглежда той успя да намери необходимата предавка и се върна отново на трасето.

Четиридесет минути преди края на тренировката Хамилтън успя да поведе с по-малко от 0,1 сек пред своя съотборник в екипа на Мерцедес. Още при следващия си опит обаче Розберг се върна отново на върха, докато Хамилтън, подобно на Фетел направи малка грешка на 11-и завой.

Райконен, който се движеше на пета позиция, трябваше да се прибере в бокса заради прегряването на хибридните системи, което бе доста странно при тези ниски температури. Но докато Райконен все пак успя да продължи, то Фетел бе принуден да пропусне последната част от сесията заради проблеми със своя турбо двигател.

Хамилтън от своя страна за малко не изпусна контрол върху управлението на колата си на Червената вода. Бързата му реакция все пак предотврати по-сериозни проблеми за пилота на Мерцедес.

В последните минути на сесията пилотите изпробваха поведението на колите си с повече гориво, което не доведе до промени в класирането. Така Розберг и Хамилтън останаха начело следвани от Алонсо, Бътън, Райконен, Перес, Магнусен, Хюлкенберг, Рикиардо и Ботас.