Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Матиачи: Днес се видя колко сме далеч в задвижващата система

Матиачи: Днес се видя колко сме далеч в задвижващата система

64
0
Марко Матиачи

Спортният шеф на Ферари Марко Матиачи определено не се радваше на своя дебют като ръководител на Скудерията на пистата Монца. Фернандо Алонсо отпадна след повреда, а Кими Райконен финишира на практика в средата на колоната.

Италианецът каза, че е бил много развълнуван през целия уикенд, защото това състезание е много специално за всеки италианец. За жалост обаче точно днес се е видяло в най-голяма степен изоставането в потенциала на задвижващата система на Ферари.

Матиачи обясни още, че причина за отпадането на Алонсо е бил проблем в работата за системата за генериране на енергия и никога досега не се бил проявявал.

– Чисто статистически бе ясно, че рано или късно ще стане, но се надявахме да не е точно тук – отбеляза Матиачи по повод добрата статистика, че това бе първото отпадане на испанеца този сезон и реално първото по технически причини от две години.

Матиачи продължи още, че най-важното е сега Ферари да продължи работа по изграждането на новата структура на тима и начина на работа, а също така и че в Маранело имали ясна представа къде точно са проблемите им и как да го отстранят.

Кими Райконен от своя страна сподели, че балансът на колата е бил добър и не е имал проблем с управлението или нещо подобно. Болидът просто бил твърде бавен днес, с много малко притискане, което пък водело до пързаляне и износване на гумите и от там до още по-ниско темпо.

Райконен отказа да сравнява колата си сега с Лотус-а от миналия сезон, защото това било невъзможно в различни тимове и при различни правила.

Марко Матиачи бе помолен тази вечер и даде позиция на Ферари дали е за три коли на водещите тимове или за клиентски шасита към малките отбори, за което отново се говори днес в падока, че се обсъжда активно от отборите и Бърни. Според него те сега с две коли не могат да се оправят, а какво остава с три, но по принцип Формула 1 била конструкторски шампионат, в който всеки тим сам си прави автомобила и го развива.