Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новата техническа структура на Ферари ще е подобна на тази при Макларън

Новата техническа структура на Ферари ще е подобна на тази при Макларън

82
0

Ферари няма да търси заместник на Джеймс Алисън и ще приложи различен подход в работата на техническите си отдели. Скудерията ще заложи на вътрешна структура, подобна на тази, която имат съперниците от Макларън. При нея няма технически директор, който да носи еднолична отговорност за колата и представянето й.

„Матиа Биното ще работи с тима и ще помага за подобрението на автомобила”, коментира новата роля на шефа на отдела за двигатели Аривабене. „Всички инженери говорят помежду си, но сега ще има една основна разлика: вече няма да има „това е колата на господин Х”.”

Биното бе обявен за заместник на Алисън, когато английският специалист напусна отбора преди седмица. Той обаче няма опит по отношение развитието на шасито и аеродинамиката и се предполага, че това може би е една от основните причини за поредната промяна в техническата структура на Ферари. Аривабене допълни, че болидът вече „ще е резултат от сътрудничеството между всички работни групи, участващи в проекта”. Според него по този начин щяло да се увеличи участието на всички инженери в отбора в работата по автомобилите. Подобна структура има техническият департамент на Макларън. В Уокинг ключовите специалисти са няколко: Нийл Оутли е директор „Конструкторски и развойни програми”, Тим Гос се води технически директор (но не носи същата отговорност като инженерите със същата титла отпреди години), Питър Продрому е главен инженер, а Мат Морис отговаря за конструирането и производството на механичните компоненти.

„Променяме техническата си структура, но ще приключим този процес едва когато разберем дали разполагаме в тима със специалисти с неотключен капацитет. Смятам, че имаме таланти. Въпросът, който си зададох, бе защо при наличието на такива хора уменията им не се използват? Губят се възможности. Смятам, че не е нужно да търсим нови инженери извън Маранело, ако концепциите са ясни. Не търсим някакъв мега-талант. Ако има такъв, е нормално целият технически екип да следва неговото лидерство. Ние не разполагаме с подобен специалист. Работим по нова, хоризонтална структура, чийто координатор е Биното”, обясни още Аривабене.

Смята се, че във Ферари обмисляли привличането на Рос Браун и техническия директор на Торо Росо Джеймс Кий. Нито един от тях обаче не проявил интерес да работи в Маранело.