Спортният директор на Мерцедес Тото Волф заяви, че световните шампиони не могат да си позволят да забавят развитието на болида си F1 W06 Hybrid, въпреки силното си представяне в началото на сезон 2015 г.
„В първите четири състезания през 2015 г. спечелихме повече точки, отколкото през 2014-та, издръжливостта ни бе на по-добро ниво. Отборът се намира в много силна позиция. Разликата е в ситуацията при конкурентите: през 2014-та имах аванс от над 100 точки в класирането при конструкторите, сега той е 52 и през всеки състезателен уикенд водим битка. Хората от екипите в Бракли и Бриксуърт знаят, че не можем да си позволим да намалим темпото. Работим упорито по развитието на автомобила и задвижващата система за предстоящите стартове”
Люис Хамилтън спечели и четирите квалификации до момента, но на два пъти до него на първа редица бе Себастиан Фетел. Мерцедес взе двойна победа в Австралия, но в следващия кръг в Малайзия четирикратният световен шампион бе на най-високото стъпало на подиума (за първи път като пилот на Ферари). В Бахрейн пък Кими Райконен се доближи сериозно до Хамилтън.
Волф обясни, че тимът на Мерцедес внимателно е разгледал представянето през първата част на сезона: „Целта бе да видим какво е необходимо да се направи, за да поддържаме преднината си в следващите седмици и месеци. Но това е Формула 1: трябва да приемеш предизвикателството и да се представяш на максимално високо ниво във всяка обиколка през всеки състезателен уикенд, винаги да натискаш да си по-добър. Барселона по традиция е първата надпревара, където се появяват големи новости по автомобилите, така че ще е интересно да видим как ще се представим спрямо съперниците.”
Техническият ръководител на Мерцедес Пади Лоу заяви от своя страна, че през последните години развитието на болидите във Формула 1 на практика е целогодишен процес. „Все пак след цели три седмици пауза по колите може да има малко повече промени”, продължи той. „Каталуния е една от най-тежките писти в календара, поставя на изпитание и шасито, и задвижващата система. Често се твърди, че ако си бърз на това трасе, ще си бърз навсякъде.”
Междувременно председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда заяви, че между Ферари и тима от Бракли вече няма разлика по отношение мощността на агрегатите.
„Ферари намали разликата от миналата година почти до нула. Смятам, че те увеличиха мощността на двигателя си с около 45 к.с. и според моите изчисления вече имат същата мощност като Мерцедес. Така че разликата зависи от шасито и пилотите”, обясни австриецът.
Специален материал за развитието на задвижващите системи във Формула 1 – в новия брой на списание ClubS1 (182).