Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг най-бърз във втората тренировка, Хамилтън на 0,061 сек

Розберг най-бърз във втората тренировка, Хамилтън на 0,061 сек

59
0
Дженсън Бътън

Нико Розберг записа най-добро време във втората тренировка преди неделната Гран при на Италия на Монца. Макар че пропусна почти две трети от изпитанията заради проблем със сензор, съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън даде втори резултат и бе само с 0,061 сек по-бавен. За радост на тифозите по трибуните пилотите на Ферари Кими Райконен и Фернандо Алонсо се подредиха трети и четвърти и оставиха зад себе си Валтери Ботас (Уилямс), Дженсън Бътън (Макларън), както и Себастиен Фетел с Ред Бул.

Слънцето проби облаците между двете тренировки и температурата на асфалта се покачи до 35 градуса в началото на втората тренировка. Предстояха важните първи проби с меките гуми за уикенда медиум, след като сутринта пилотите направиха проби с по два комплекта хард.

Както обикновено отново с този тип гуми пилотите започнаха и втората тренировка. Беше важно да се уточнят промените по колите с тях, както и да се уточнят предавките в голяма част от колите, чиито скоростни кутии вчера бяха разпломбирани, за да се изберат по-точни предавателни числа за Монца с единствената позволена от правилата промяна за сезона в тази област, посочена в правилата в точка 28.6.d. Скоростните кутии на Кими Райконен, Естебан Гутиерес, Дженсън Бътън и Нико Розберг още от вчера бяха разпломбирани, като до утрешната квалификация това се очаква да направят и голяма част от останалите пилоти.

Любопитно е, че още на Спа Ред Бул промениха предавателни числа, а в техния бокс на обяд имаше малко напрежение заради проблем в работата на предпазния вентил към турбото в колата на Даниел Рикиардо.

Нико Розберг излезе с нови настройки и с хард в началото. Сутринта той бе с почти 1 сек по-бавен от Хамилтън. По-бърз от немския пилот в първата сесия бе и Бътън.Още в първата си обиколка Нико оглави класирането, измествайки от върха Кевин Магнусен, чийто Макларън очевидно демонстрира скорост, както бе и сутринта. Хамилтън направи само 6 обиколки в първите 30 минути, без да запише време и колата му отказа да запали! Повредата се оказа в електронен сензор, който бе сменен, но Люис успя да излезе на пистата едва час след началото и продължи с хард, докато другите вече пробваха медиум.

Сутринта на стартовата права Серхио Перес достигна 348,2 км/ч, с над 7 км/ч повече от миналогодишното постижение. Следобед Фелипе Маса записа 345 км/ч със своя Уилямс, а Нико Хюлкенберг (Форс Индия) – 348,8 км/ч.

Алонсо пък се доближи само на 0,004 сек от Розберг, като изпревари този път и двете коли на Макларън при тези проби с гуми хард. Дженсън поиска малко повече притискане на предната част. Магнусен пък трябваше да оптимизира зареждането и използването на батериите.

Малко след като изтече една трета от времето Перес бе първият пилот, започнал проби с по-мекия тип медиум. Последваха го и останалите. Розберг записа най-добра обиколка и с меките гуми – 1:26.225 мин, а втори и трети се наредиха Райконен и Алонсо.

Със сбитата си в 30 минути програма Хамилтън сложи своя нов комплект меки гуми в края на времето и записа второ време, само с 0,061 сек по-слабо от това на Розберг, като загуби малко при спирането за първия завой, а и пред него бе Жан-Ерик Верн с Торо Росо и Люис каза по радиото, че трафикът е бил лудост.

До края на времето традиционно пилотите караха с повече гориво в симулации на обиколки в състезанието.