Тимът на Макларън трябваше да се справи само с един пилот във втората тренировка преди Гран при на Абу Даби, след като Дженсън Бътън изгуби немалко време заради технически проблем.
Съотборникът му Кевин Магнусен изпробваше новото предно крило, което е дело на присъединилия се наскоро към отбора Питър Продрому.
– Денят бе много напрегнат поради редица причини – призна рейсинг директорът Ерик Булие. – Първо, имахме възможност да тестваме най-новото си предно крило. Щеше да е трудно да го изпитаме и на двете коли, но тъй като по принцип даваме нови компоненти последователно на пилотите си, беше ред на Кевин да кара с този. Като цяло бяхме доволни от представянето на крилото – поведението му бе точно каквото очаквахме да е. За съжаление Дженсън бе връхлетян от два технически проблема. В първата тренировка открихме проблем с окачването в задната част на болида. Оправихме всичко и сглобихме автомобила, когато забелязахме нещо друго, свързано с хидравликата. Беше на косъм дали ще успеем да изведем Дженсън на писта във втората тренировка. Свалям шапка на механиците. Разбира се, това не бе идеалният начин за Дженсън да започне уикенда, но той преживя нещо подобно в Бразилия, а се справи прекрасно впоследствие. Скоростта на Кевин със суперсофт в един бърз тур бе окуражаваща, така че ще се постараем да превърнем ранния потенциал в прилично представяне.
Магнусен даде трето време във втората сесия. Той натрупа общо 60 обиколки за деня и заяви, че като цяло петъкът е бил сравнително добър:
– Карах с новото предно крило и в двете сесии и усещането бе различно, което е добре. За щастие успяхме да направим достатъчно изпитания и научихме някои интересни неща. Крилото е конструирано спрямо много различна философия от конвенционалния ни вариант. Мисля, че днешните проби ни дадоха положителна посока за бъдещето. Що се отнася до състезанието, суперсофт са страшно меки и трябва да се грижиш много за тях, за да изкарат достатъчно обиколки. Между двата типа има голяма разлика по отношение на износването. Може да не сме в състояние да се борим за втора редица утре, въпреки третата ми позиция от днес. Цяла година в петък изглеждаме по-силни, отколкото в събота.
Бътън бе с 8 тура в първата и 23 във втората тренировка. Наблюдавайки отстрани, той отбеляза в Туитър, че „е страхотно каква конкуренция имат Мерцедес в Абу Даби!! 1,7 секунди разлика” спрямо най-близкия до тях болид. В следващата сесия съотборникът му бе първият класирал се зад пилотите на тима от Бракли, на малко над седем десети от секундата.
– Нямаме добра основа за настройки, което е обичайно следствие от толкова проблеми. Трябва да поработим още малко, за да получим по-ясна идея какво е поведението на гумите – каза още Дженсън.