Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън се надяват на скоростта на МР4-30 в бързите завои

Макларън се надяват на скоростта на МР4-30 в бързите завои

54
0

Гран при на Австралия бе като студен душ за екипа на Макларън. Въпреки че индикациите още от началото на годината бяха за трудно начало, от Хонда се надяваха да изчистят проблемите за първия старт. Уикендът на Зеления континет се оказа изключително разочароващ, след като в квалификацията болидите на Макларън заеха последната редица, а Кевин Магнусен дори не успя да стартира в състезанието. Дженсън Бътън все пак завърши надпреварата, но на последно място с изоставане от две обиколки.

Така съвместната работа между японци и англичани не започна с фанфари, но надеждите са постепенно проблемите да бъдат решени. В състезанието в Австралия ясно се видяха слабостите на МР4-30: колата определено не разполага с необходимата мощност и бе на 2,4 сек на обиколка от темпото на Люис Хамилтън. Режимите бяха занижени умишлено, за да се избегнат технически проблеми и според оценките това означаваше около 150 конски сили по-малко от Мерцедес.

Въпреки всички слабости обаче имаше и обнадеждаващи новини. Според събраните до момента данни личало, че болидът разполага със сериозен потенциал. Особено силен бил в завоите, както доказва и публикувана от Formula1.com графика на телеметрията от Австралия. Така надеждите са, че ако от Хонда успеят да изчистят проблемите с издръжливостта, пилотите на Макларън може да се изкачат значително в класирането.

В тази статистика се виждат страничните g-натоварвания, които влияят върху пилотите в завой – колкото по-голяма е скоростта, толкова по-голямо е и натоварването. Интересното е, че в края на състезанието в Австралия Дженсън Бътън е на четвърто място в тази класация, като пред него са само пилотите на Мерцедес и Фелипе Маса с Уилямс. В голяма част от състезанието Бътън дори е пред Розберг по този показател и е с близки до данните на Хамилтън.

За това, разбира се, значение имат много фактори, като сериозна роля играе и стилът на каране на конкретния пилот. За съжаление обаче няма сравнение с Кевин Магнусен, за да се види дали Бътън успява да влезе с повече скорост в завоя заради своя начин на управление или благодарение на колата на Макларън.