Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Матешиц: Ще останем в F1 единствено ако имаме конкурентоспособна задвижваща система

Матешиц: Ще останем в F1 единствено ако имаме конкурентоспособна задвижваща система

58
0

Собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц повтори отправената от съветника му Хелмут Марко заплаха, че компанията може да се оттегли от Формула 1. Австрийският милиардер заяви, че това може да се случи, ако тимът му не разполага с конкурентоспособна задвижваща система. Това се случва малко повече от седмица, след като Марко обяви, че отборът от Милтън Кийнс и Рено са се разбрали да спрат с публичните нападки.

Ред Бул и Рено спечелиха заедно четири поредни титли – при пилотите и при конструкторите – във Формула 1 в периода 2010 – 2013 г. След преминаването към хибридни задвижващи системи обаче се появиха проблеми и от тима изразиха недоволство от френския производител още през 2014 г. Началото на състезателната 2015-та година обаче бе дори по-лошо от очакваното и след Гран при на Австралия Кристиан Хорнер отправи изключително остри обвинения към Рено. Марко пък заяви, че Ред Бул може да си тръгне от F1.

Ситуацията ескалира дотам, че управляващият директор на Рено Спорт F1 Сирил Абитебул обвини техническия консултант на тима от Милтън Кийнс Ейдриан Нюи, че лъже за това, че представянето е лошо само заради задвижващата система. Впоследствие войната на думи бе прекратена.

„Всички тези критики се дължаха на емоции и са съвсем разбираеми. Всъщност самите коментари не бяха толкова остри, но преводът на думите на Сирил от френски звучеше твърде грубо. Срещнахме се и решихме как ще продължим да работим през остатъка от сезона. Не е нужно да се обичаме, но трябва двигателят да проработи”, обясни Марко пред Сервус ТВ. „При настоящите правила е невъзможно да се намали разликата спрямо лидерите, но в миналото свикнахме да печелим с агрегати, които не бяха най-мощни. В същото време всички виждаме какво успя да стори Ферари. Според инженерите на Рено ние ще достигнем това ниво до края на годината и отново ще имаме възможност да се борим в челото. Бе решено да спрем дебатите, за да работим заедно и да се измъкнем от тази ситуация.”

След това изявление обаче примирието трая броени дни. Матешиц не само лично потвърди, че няма гаранции за оставането му в спорта, но и отново хвърли обвинения срещу Рено.

„Ще останем във Формула 1 единствено ако имаме конкурентоспособен отбор, а за това е необходима конкурентоспособна задвижваща система. Може да се състезаваме с най-добрата кола и с най-силните пилоти, но няма да имаме шанс за победа, ако не разполагаме с такъв агрегат”, заяви той пред австрийската Прес Ейджънси. „Рено, разбира се, също може да прецени различните опции, включително оттегляне. Задачата на един производител е да направи достатъчно силен мотор. Ако се справиш, чудесно. Но ако не успееш – поради каквато и да е причина, би трябвало да си тръгнеш. Последствията за нас (от едно такова действие) са ясни.”