Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Матиачи: Ясно ни е, че не може да продължаваме така

Матиачи: Ясно ни е, че не може да продължаваме така

49
0
Марко Матиачи,Фернандо Алонсо

Обстановката във Ферари определено не е спокойна, след като за първи път от 20 г. насам се очертава сезон без победа. Въпреки изненадващото представяне в Унгария, за което спомогна до голяма степен и случайността, в Скудерията са наясно, че изостават значително като скорост от съперниците си. Въпреки това в Маранело се подготвят сериозно за бъдещето. За да се върнат успехите бяха направени сериозни персонални промени, като бе сменен тим шефът Стефано Доменикали, а на негово място дойде Марко Матиачи. Освен това бе освободен и отговарящия за задвижващите системи Лука Марморини. Говори се, че промените ще продължат, като най-обсъжданите имена са тези на Пат Фрай, който бе понижен в длъжност след идването на Джеймс Алисън, и на Николас Томбазис, който отговаря за аеродинамичния отдел.

„Направените промени са много важни“, обяснява новият шеф Матиачи пред Аутоспорт. „Ние сме наясно, какво искаме. Не знам, дали промените могат да бъдат наречени кардинални, но със сигурност са важни. Аз смятам, че Ферари трябва да изглежда по друг начин и само бъдещето ще покаже, дали сме се справили и дали ще подобрим представянето си.“

Матиачи потвърждава, че промените ще продължат, защото на него му е ясно, че трябва да бъдат направени сериозни размествания и да се промени начина на работа. Не можело да се продължава както досега, а трябвало да бъдат поемани по-сериозни рискове.

„Инженерите трябва да работят по-добре в екип и да си говорят често. Трябва да са по-смели. Това са неща, които са много важни за мен.“

Друго нещо, което трябвало да се промени е практиката различните отдели да си прехвърлят вината за негативните резултати.

„Дразня се, когато хората отговарящи за задвижващите системи още в първите пет минути говорят за шасито. Както се дразня и когато тези отговарящи за шасито говорят за задвижващите системи. Всички трябва да говорим за колата като едно цяло, защото когато нещо не е наред всички сме виновни.

Отговорността за представянето на колата трябва да е поделена. Не трябва да има „ама ние свършихме по-добре работата си от вас“ или „ние направихме това така, защото вие ни помолихте“. Всеки е отговорен за колата в еднаква степен.“

В момента Ферари е със 142 т. на трето място в класирането при конструкторите, като с второто място на Алонсо в Унгария бе отбелязан най-добрия резултат за сезона.