Кевин Магнусен все още не знае какво ще е бъдещето му в F1. Датчанинът призна, че има вероятност да загуби мястото си в Хаас. Магнусен също така заяви, че целта му е остане в световния шампионат още няколко години.
Магнусен се завърна в Хаас в началото на сезон 2022. Преди това 31-годиният пилот караше за американския отбор в периода 2017-2020 г. После той прекара една година в САЩ, където се състезаваше в IMSA и Индикар.
Договорът на Магнусен изтича в края на годината. До момента той е спечелил само една точка и заема 18-то място във временното класиране. Същевременно съотборникът му Нико Хюлкенберг има актив от 6 точки и е няколко места по-напред в подреждането
Кампанията на Магнусен през 2024 г. беше помрачена от поредица от сблъсъци с други пилоти. Тези инциденти доведоха до увеличаване на броя на наказателните точки. Това го постави което го постави в опасна близост до прага от 12 точки, който би довел до забрана за участие в състезание.
Магнусен също така трябва да се притеснява и от някои изказвания на Аяо Комацу. Японецът не изключи възможността Хаас да обнови напълно пилотския си състав за следващия сезон. Американският отбор вече търси заместник на напускащия в посока Заубер Нико Хюлкенберг.
За наследник на Хюлкенбеерг се спряха Оливър Беърман. Младият британец записа един старт с Ферари и финишира седми. Този уикенд Беърман отново ще бъде зад волана на VF-24 по време на първата свободна тренировка. Въз основа на представянето си в тренировките, той може в крайна сметка да премине в Хаас през следващия сезон.
Хаас проявява интерес и към Естебан Окон. Французинът напуска Алпин в края на годината и няма договор за следващия сезон. Окон също се забърка в някои инциденти, заради които изпадна в немилост в Алпин. Но от друга страна, опитът на французина може да бъде полезен за тим като Хаас
Магнусен е твърдо решен да остане в F1, въпреки несигурното си бъдеще. В идеалния случай той иска да продължи да кара за Хаас. Според него, отборът е в „добра позиция за бъдещето“ с оглед на постоянния напредък, който показва от началото на годината
„Да. Има вероятност това да се случи“, каза той, когато бе запитан за риска да загуби мястото си в Хаас. „Искам да бъда във Формула 1. Това е нещо, върху което се концентрирам. Едва когато всички врати са затворени, ще потърся нещо друго.“
Магнусен ще подходи хладнокръвно към ситуацията с договора си.
„В миналото подобно нещо вероятно щеше да ме стресне повече и щях да почувствам по-голямо напрежение“, обясни пилотът на Хаас. „Но сега съм в състояние да го обмисля добре,да се кача в колата и да дам най-доброто от себе си.“
Магнусен смята, че през този сезон се представя по-добре, отколкото през 2023 г. Той предполага, че късметът рядко е бил на негова страна в състезателните уикенди.
„Аз съм много по-силен пилот в сравнение с миналата година. Беше ми трудно да се адаптирам към автомобила, особено в квалификациите“, каза датчанинът. „Тази година това е много по-лесно за мен. Но в много ситуации просто нямах никакъв късмет.“
„Толкова много пъти съм имал проблеми с трафика. Правя силна обиколка в Q1 или Q2, после изведнъж има проблем или лошо управлявано при излизане. Ако пък съм имал добро състезание, колата за сигурност се появява в крайно неподходящ момент“, добави Магнусен.
„Това е просто една от онези години, в които винаги имам лош късмет. Нека да погледнем Имола. Изведнъж един Макларън излезе от бокса точно пред мен и дори не може да започне обиколката си. Как можеш да предвидиш това?“
„Това нещо ми коства добра стартова позиция. В състезанието темпото е фантастично и почти стигам до точките. Без лошия късмет щях да стартирам близо до топ 10. В този случай определено щях да спечеля точки“, завърши Кевин Магнусен.
Spain get practicing your catching… cap throwing returns this weekend 💪🧢#HaasF1 #SpanishGP pic.twitter.com/cHfmWc71Dj
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 17, 2024