Кевин Магнусен няма търпение да пробва обновения автомобил на Хаас. Датчанинът брои дните, които остават до уикенда в Остин. Макар да е толкова нетърпелив, Магнусен не очаква големи чудеса от пакета с модернизации в VF-23.
Хаас изживява една настина трудна кампания. Американският отбор отново заложи на концепцията от миналата година. Подобно на миналия сезон, колата на Хаас е много бърза в квалификациите. Това позволи на Нико Хюлкенберг да влезе седем пъти в Q3 в от началото на сезона
В деня на състезанието обаче ситуацията е различна. За съжаление, хроничните проблеми с деградацията на гумите подкопават усилията на Хюлкенберг и съотборника му Кевин Магнусен. Двамата изпитват сериозни затруднения и често пъти не успяват да намерят място в топ 10. Прекомерното износване на гумите е и причината двамата често пъти да правят допълнителни спирания в бокса и да губят време.
Инженерите на Хаас се опитаха да смекчат проблемите на VF-23 чрез неуморна работа по настройките по метода „проба-грешка“. За нещастие, до момента усилията на екипа не постигнат желания резултат
На практика Хаас стигна до задънена улица. Американският отбор реши да развие своя автомобил в посока, която възприеха всички останали отбори през тази година. Това означава, че тимът също ще възприеме философията на Ред Бул. Отборът от Милтън Кийнс има сериозно предимство спрямо всички останали благодарение на уникалния дизайн на RB19.
Миналия месец Хаас обяви, че представя голям пакет с подобрения в Остин. Базираният в Банбъри отбор се отказва от настоящата концепция на VF-23 и преминава към такава, която прилича повече на тази на Ред Бул. Новостите в САЩ ще служат като основа при разработването на колата за догодина.
Магнусен коментира подобренията в колата на Хаас. Датчанинът няма търпение да покара новата версия на VF-23 в домашната Гран при за отбора.
„Щастлив съм, че ще получим този ъпгрейд за следващото състезание и се вълнувам от това“, сподели Магнусен.
„Наистина е хубаво да очаква това нещо- да получи нови части, с които да подобрим представянето си. Надявам се, че ще постигнем повече резултати оттук нататък“, продължи пилотът на Хаас. „Но не мисля, че е реалистично да очакваме чудеса още в Остин. Разбира се, всички си пожелаваме това нещо когато си лягаме. Но реално погледнато ще ни трябват едно-две състезания, за да разберем напълно този пакет. Все пак се радвам, че можем да оставим старата концепция зад гърба си и да продължим напред“, добави Кевин Магнусен.
Същевременно Гюнтер Щайнер предупреди, че не бива да се завишават очакванията. Той призна, че Хаас ще разбере дали новият пакет ще даде очакваните едва след като пусне автомобила на пистата край Остин
„Най-хубавото е, че вървим в посоката, в която искаме да се развиваме през следващата година, както и че тази година ще научим много неща за следващия сезон“, каза Щайнер.
„Знаем, че правим нещата така, за да вървим напред, а не седим на едно място и чакаме края на сезона. Ще работим здраво до края на тази година“, добави шефът на Хаас.
Хаас ще отбележи домашната си Гран при в Тексас по специален начин. Очакванията са отборът да направи някои промени в разцветката си. В същото време Магнусен и Хюлкенберг ще бъдат облечени със специални костюми.
Nico and Kevin will be looking the part in Austin 😮💨🇺🇸#HaasF1 #USGP pic.twitter.com/vNj5TPCoJm
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 12, 2023