Кевин Магнусен все още се надява да остане в F1 догодина. Датчанинът не е изгубил надежда, че ще бъде на стартовата решетка догодина. Единственият вариант за Магнусен е да премине в Заубер. Но за това място се борят още пилоти като Валтери Ботас, Габриел Бортолето и Мик Шумахер.
Магнусен ще напусне Хаас след края на сезона. Американският отбор реши да не подновява договора на 32-годишния пилот. На мястото на Магнусен ще кара Естебан Окон. По този начин Хаас ще разполага с напълно обновен пилотски състав за следващата година
Шансовете за Магнусен да остане в F1 са много малки. Датчанинът няма как да отиде в семейството на Ред Бул. Следователно единствената възможност пред него е Заубер. Швейцарският отбор все още не е финализирал състава за 2025 г. По-рано тази година екипът обяви привличането на Нико Хюлкенберг.
Новият ръководите на Заубер Матия Биното неколкократно заяви, че няма да бърза с обявяването на съотборника на Хюлкенберг. 54-годишният специалист не изключи това да се случи дори след края на сезона. Сред кандидатите за втория кокпит в Заубер са настоящият пилот Валтери Ботас, както и Габриел Бортолето и Мик Шумахер.
Магнусен няма да ограничава опциите си, докато мястото е свободно. Датчанинът обаче призна, че не е разговарял с Биното по този въпрос.
„Да, чух се с тях, когато Зайдл беше там. Но откакто [Биното пое поста], не съм се чувал с никого“, сподели Магнусен пред медиите в Сао Пауло.
„Той знае, че съм тук. Така или иначе, в момента има много неща, които се случват на заден план. Не съм готов да решавам [бъдещето си]. Сезонът все още продължава, все още има едно свободно място в F1 [за 2025 г.], така че няма причина да се обвързвам с нещо друго“, добави пилотът на Хаас.
Магнусен направи огромна крачка напред в последните два старта. Опитният датчанин финишира седми в Гран при на Мексико. Така той записа най-добрия си резултат от началото на сезона и помогна на Хаас в борбата с Виза РБ при конструкторите
„Това са няколко много силни резултата, които дойдоха и защото някои от най-добрите състезатели имаха проблеми. Говорим за [Оскар] Пиастри и [Серхио] Перес, които стартираха отзад и други подобни неща“, обясни Магнусен.
„Важно е да се възползваме от тези възможности, защото в едно нормално състезание може би има една или две точки за печелене. Когато спечелим осем точки за отбора в едно състезание, това е като празник за нас“, добави Кевин Магнусен.
Вижте тази публикация в Instagram.
Същевременно Ботас също коментира въпроса за бъдещето си в F1. Финландецът продължава да води разговори с новото ръководство на Заубер. Но до момента двете страни не са постигнали споразумение.
„Проблемът в този спорт е, че никога не знаеш какво се случва на заден план. Винаги има много политика“, коментира Ботас.
„Говорим за голяма корпоративна компания, както и за голям бизнес. Има много причини, които стоят зад решения като например състава на пилотите. Единственото, което мога да направя сега, е да се доверя на Матия и неговите думи, а след това ще видим.“
Ботас за пореден път изрази желанието си да бъде част от проекта на Ауди. По-рано тази седмица към екипа се присъедини бившият главен стратег на Ферари Инаки Руеда.
„Това само показва ангажираността и преструктурирането на отбора, което се случва през цялото време. Някои промени са по-видими, други по-малко. Според мен това показва, че нещата за бъдещето наистина се случват“, добави пилотът на Заубер.
Media Day in São Paulo 🎤✅#BrazilGP 🇧🇷 pic.twitter.com/VtzpWMmcSP
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) October 31, 2024