Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Майкъл Андрети опитал да купи Хаас „милион пъти“, имал предварително споразумение с...

Майкъл Андрети опитал да купи Хаас „милион пъти“, имал предварително споразумение с Рено за двигатели

2413
0
Майкъл Андрети
Майкъл Андрети; снимка: Индикар

Майкъл Андрети няма подадени официални документи за създаване на нов отбор във Формула 1, но шумът около намеренията му продължава. 59-годишният американец вече лично разказва за плановете си, след като баща му Марио обяви първоначално идеята, а след това оповести още подробности. Майкъл обясни в интервю за Асошейтед Прес, че очаква реакция от ФИА, както и че Марио Андрети обявил намеренията му публично, за да демонстрира пред международната автомобилна федерация силната публична подкрепа за проекта. Освен това твърди, че си сътрудничи с вече участващи в различни спортове партньори, готови да помагат със сериозни суми, за да може екипът да е конкурентоспособен.

„Според мен изпълняваме всички условия и няма нещо, което да възпрепятства приемането ни“, заяви Майкъл Андрети

„Напреднали сме в разговорите с производител [на задвижващи системи]. Но времето си върви и трябва да стартираме нещата възможно най-бързо. Две години звучи като дълъг период, но не е. (Проектът е новият отбор да се състезава през 2024 г. – б.р.) Водили сме разговори с мнозина, много хора изчакват встрани, за да се задействат.“

Майкъл Андрети обясни също така, че не просто е опитал да купи тима на Хаас, а че е говорил с Джийн Хаас „милион пъти в продължение на около две години“.

„Той не иска да продава. Ако поиска, кажете му да ми звънне. Това ще ни улесни безкрайно много. Последният ни разговор беше някъде октомври или ноември. Каза ми, че не му пука дали тимът му е в дъното и че нещата се получават за него при всички положения. Интересен човек е, трудно е да разбереш какво мисли. Може да му писне, не знам.“

Нещата може да се променят както за Хаас, така и за Андрети. Отборът се озова в неочаквана ситуация след инвазията на Русия в Украйна

Още по време на тестовете в Барселона по-рано тази седмица тимът на Джийн Хаас свали логата на основния си спонсор Уралкали от колите, екипите и всичко останало. Шефът на отбора Гюнтер Щайнер заяви, че другата седмица ще се взимат решения за по-нататъшните действия на тима. Междувременно Русия бе изключена от международната банкова система SWIFT, което ще затрудни работата на руски компании и вероятно може да окаже влияние върху средствата на Хаас.

Въпросът с плановете на Андрети бе коментиран в Барселона. Шефът на Мерцедес Тото Волф заяви, че създаването на нов тим би струвало огромна сума от порядъка на милиард долара. Кристиан Хорнер от Ред Бул коментира, че интересът към F1 е страхотен, но има заложени ясни критерии, които трябва да бъдат изпълнени. Според Франц Тост (Алфа Таури) пък настоящите 10 отбора също трябва да приемат Андрети, не само ФИА и ФОМ.

Майкъл Андрети е убеден, че проектът му ще има сериозен принос за спорта

„Въпросът на Тото е: „А вие с какво ще допринесете?“ Според мен с много и мисля, че ще имаме повече принос, отколкото се смята в момента. Американският пазар все още не е разработен. Сериите на Нетфликс донесоха много популярност, а според мен могат да продължат още дълго ако има истински американски отбор с американски, а не руски пилот. Вярвам в бранда ни. Наистина мисля, че можем да носим повече от $100 млн. на спорта, а едва ли бихме взимали повече от приходите.“

Майкъл Андрети възнамерява също така да създаде пътека, която да позволява на млади американски пилоти поне да опитват да стигнат до Формула 1. В Гран при трудно пробиват състезатели, които не са родом от Европа. Сред 22-ата за сезон 2022 има шестима, родени извън Стария континент. (Това не включва Алекс Албон, който е с двойно гражданство и е роден в Лондон.) Сред тях има двама милиардерски синове (Ланс Строл и Николас Латифи), протеже на Хонда (Юки Цунода) и за първи път представител на Китай – Гуаню Жу, който е от много заможно семейство, занимаващо се с продажба на автомобили.

Междувременно Марио Андрети заяви в друго интервю, че проектът вече има предварителна договорка за задвижващи системи Рено

„Ние сме наясно, че има изисквания, но времето си тече – затова и вече има свършено сериозно количество работа. Имаме споразумение за двигателите – ще е Рено и вече ми е позволено да го кажа. Тото Волф само спекулираше от притеснение, че ще е Ферари. Много неща трябва да се свършат, наясно сме. Но Майкъл има страхотни партньори и проектът е силен“, допълни световният шампион за 1978 г.

Главният изпълнителен директор на Алпин Лоран Роси коментира по-рано възможността Андрети да използва задвижващи системи на Рено. Той заяви, че целта на френските марки в момента е да се съсредоточат върху тима на Алпин.