Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън без титулярен пилот за тестовете на Муджело

Макларън без титулярен пилот за тестовете на Муджело

43
0
Китай,Макларън,редосеялка

След състезанието за Голямата награда на Бахрейн, от 1 май на пистата Муджело ще се състоят тридневни тестове, за които заявка за участие са подали всички отбори. Очакваше се в тези изпитания да вземат участие титулярните пилоти, които да пришпорят развитието на колите си, които те най-добре познават. Не така обаче са решили в екипа на Макларън. Водачите в класирането, Люис Хамилтън и неговият съотборник Дженсън Бътън ще се отправят на почивка, а техните места ще бъдат заети от тест пилотите Гари Пафет и Оливър Търви.

При това тестовете в Муджело се оценяват от техническия директор на Макларън, Пади Лоу, като изключително важни, въпреки че след забраната на тестовете виртуалните симулации добиват все по-голямо значение.

„Това значение нарасна изключително през последните години“, споделя Лоу. „Вече сме сериозно зависими от него.“

Все пак тестовете на пистата продължават да са незаменими, въпреки широкото навлизане на симулаторите, CFD програми и т.н.

„Муджело ще ни позволи да изпробваме различни неща. Това ще бъде вододелът, който ще ни насочи, в кои области да инвестираме нашите ресурси. Обикновено тези тестове се правят през зимата, но сега този бе преместен за началото на май, едва ли не по средата на сезона. Това ни позволява да направим някои неща, които иначе не бихме могли да направим. Ще имаме доста работа, с която вече не сме толкова свикнали. Въпреки това е добра възможност, да се направи крачка напред по време на сезона.“

Заради симулациите и забраната за тестове, изпитанията във Формула 1 се промениха драстично. Пример за това е „редосеялката“, която Макларън постави на дифузьора на Хамилтън в петъчния ден на уикенда в Китай. Става дума за уред, изпълнен с аеродинамични сензори.

„Използваме подобни уреди за да проверим нашите симулации“, обяснява Лоу. „Тестовете на пистата обаче остават много важни. Голяма част от изпитанията ни вече са насочени към петъчните тренировки, отколкото в тестовете между състезанията, които вече са единици. Успяваме да свършим достатъчно добра работа, въпреки че ще е по-ефективно, ако ползваме тренировките изцяло за състезанието.“

Тестовете на Муджело са по-скоро отложени зимни тестове, защото през миналата година бяха разрешени 15 дни предсезонни изпитания. Сега бяха направени 12 дневни проби, за да може три дни да останат за времето преди дебюта на Формула 1 за годината в Европа.