Без точки, но с трето място при отборите завърши Гран при на Абу Даби за Макларън. Надеждите за добро представяне и победа приключиха с отпадането на Люис Хамилтън, а Хейки Ковалайнен пресече финала на 11-а позиция. Двамата се наредиха съответно пети (49 точки) и 12-и (22 точки) в подреждането при пилотите за 2009 г.
– Потеглих добре на старта и изпреварих няколко коли. За съжаление болидът ми не вървеше колкото на мен ми се искаше, а с много гориво бе още по-трудно да напредвам – но се борих до последния завой. След пистопа пък KERS-ът спря да работи, като това означаваше, че трябва да адаптирам стила си на управление, за да се справя без системата – разказа перипетиите си в надпреварата Хейки. – Всички в отбора обаче се трудиха невероятно много. Никога не се отказахме и обърнахме нещата. Изключително съм горд, че съм част от тима, победил Ферари при конструкторите за първи път от 2005 г.
Въпреки лошия си късмет пък Хамилтън запази доброто си настроение, макар да имаше шанс дори за победата в Абу Даби.
– Доста рано осъзнах, че нещо не е наред със спирачките. След 3-4 обиколки стана ясно, че проблемът е със задна дясна и има твърде сериозно износване – затова не можех да дръпна на Себастиан [Фетел] и Марк [Уебър]. Когато нещата се влошиха, от екипа ми се обадиха да се прибера в края на обиколката. В крайна сметка обаче трябва да сме горди от усилията си: кой мислеше, че ще завършим трети при екипите в началото на сезона? – риторично попита англичанинът.
Постижението на Макларън бе отбелязано и от шефа на тима Мартин Уитмарш, който този уикенд бе домакин на предшественика си Рон Денис. Бившият началник на Сребърните се оттегли доброволно от поста си в началото на годината след скандала в Австралия, където Хамилтън излъга стюардите за комуникациите си с отбора при инцидент с Ярно Трули (Тойота). Случайно или не, Денис се появи в пита почти веднага, след като бе избран нов президент на ФИА на мястото на Макс Мозли.
– Отборът работи невероятно упорито цяла година, за да подобри МР4-24, започнал годината като един от най-бавните автомобили, но финиширал с две победи и поредица от впечатляващи постижения – каза Уитмарш в края на състезателната кампания. – Още по-важно в сегашния момент е може би това, че работата по МР4-25 върви много окуражаващо. Фактът пък, че спечелихме третото място при конструкторите от Ферари, ни изпълва с гордост и искам да изкажа благодарността си на всички в Макларън Мерцедес за свръхчовешките усилия, довели до постигането на този резултат. Ферари винаги са невероятен съперник и се надяваме да ги бием и догодина – тогава вече за първото място.